Nowy iPhone, odświeżona linia odtwarzaczy muzycznych i kolejne wersje oprogramowania. Takie nowości zaprezentowała właśnie firma Apple.
Tim Cook, szef Apple, rozpoczął o przedstawienia szeregu statystyk:
- 380 sklepów Apple w 13 krajach odwiedza dziennie milion osób;
- nowy system operacyjny, Mountain Lion, od momentu premiery pod koniec lipca tego roku, sprzedany został w 7 mln kopii;
- w App Store dla systemu iOS dostępnych jest 700 tys. aplikacji. 90 proc. z nich pobierana jest przynajmniej raz w miesiącu, a przeciętny użytkownik używa ponad 100 aplikacji.
Najważniejszym ogłoszeniem wieczoru była premiera nowego telefonu iPhone’a 5. Jego najważniejsze cechy to większy (dłuższy) ekran (4 cale, rozdzielczość 1136×640), wsparcie dla technologii 4G LTE (oraz HSPA+, DC-HSDPA), procesor A6, który ma być dwukrotnie szybszy od poprzednika, poprawiona żywotność baterii oraz szybszy, 8-megapikselowy, aparat z możliwością robienia zdjęć panoramicznych. Nowy iPhone jest cieńszy (o 18 proc., ma 7,6 mm) i lżejszy (o 20 proc., waży 112 gram) od modelu 4S.
Ceny urządzenia w USA, przy dwuletnich abonamentach, kształtują się na poziomach: 119 dolarów za wersję z 16 GB powierzchni na dane, 299 dolarów za 32 GB oraz 399 dolarów za 64 GB. Dostępne będzie w dwóch wersjach kolorystycznych (czarnej i białej) od 21 września. W Polsce pojawić ma się 28 września (ceny nie są jeszcze znane). Czy pod względem sprzedaży uda się pokonać Samsunga Galaxy SIII, który w ciągu 100 dni od premiery sprzedał się w 20 mln egzemplarzy?
iPhone 5 dostarczany będzie z nowymi słuchawkami o nazwie EarPods oraz mniejszym, ośmiopinowym złączem nazwanym Lightning. Telefon działać będzie pod kontrolą systemu iOS 6, który – jako darmowa aktualizacja dla posiadaczy wcześniejszych modeli telefonu – pojawi się 19 września.
Odświeżenia doczekała się też linia odtwarzaczy muzycznych. iPod touch otrzymał czterocalowy ekran Retina, asystenta głosowego Siri, technologię Airplay oraz procesor A5. Dostępny będzie w pięciu kolorach i pojawi się w przedsprzedaży od 14 września (na rynku w październiku). Za urządzenie zapłacić trzeba będzie 299 dolarów za wersję 32 GB (w Polsce 1349 zł) oraz 399 dolarów za 64 GB.
Dużą ciekawość wzbudza nowa linia odtwarzaczy iPod nano. Urządzenie jest o 50 proc. cieńsze od poprzednika (ma 5 mm grubości), czterocalowy ekran dotykowy i wsparcie dla technologii Bluetooth. Odtwarzać będzie też filmy, wyświetlać zdjęcia i pozwoli na słuchanie radia. Dostępne będzie w październiku, w siedmiu kolorach. Wyposażony w 16 GB pamięci kosztować będzie 149 dolarów (729 zł w Polsce).
Firma Apple zapowiedziała również nową wersję iTunes. W oprogramowaniu zarejestrowanych jest 435 mln kont w 63 krajach. W katalogu sklepu muzycznego znajduje się 26 mln piosenek, a liczba ich zakupów przekroczyła 29 mld. iTunes 11, które pojawi się w październiku, doczeka się integracji z Facebookiem oraz ogólnego wizualnego odświeżenia. Warto dodać, że Ping muzyczno-społecznościowy serwis Apple zniknie 30 września.
zdjęcia: Apple.com
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.