Apple prezentuje iPad’a 2

Opublikowano: 3 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma Apple podczas wczorajszej konferencji przedstawiła drugą generację tabletu iPad. To będzie rok iPad’a 2 – przekonywał Steve Jobs.

iPad 2 wyposażony został w 9,7-calowy ekran i jest o 33 proc. cieńszy niż poprzednik. Posiada przednią i tylną kamerę oraz dwurdzeniowy procesor A5, który ma być do dwóch razy szybszy od wykorzystywanego wcześniej.

Z ponad 15 mln sprzedanych sztuk iPad zdefiniował zupełnie nową kategorię urządzeń mobilnych. Kiedy inni naśladują pierwszą generację iPad’a my wprowadzamy iPad’a 2, który podnosi poprzeczkę wysoko ponad konkurencję i powoduje, że będą prawdopodobnie musieli wrócić do swoich desek kreślarskich – przekonywał Steve Jobs, szef Apple, który pojawił się na konferencji mimo swojego urlopu zdrowotnego.

Apple prezentuje iPad’a 2 1

Wprowadzenia kamer umożliwi obsługę FaceTime, oprogramowania do prowadzenia wideorozmów z właścicielami innych urządzeń firmy Apple. Tylna kamera nagrywa filmy HD 720p. Bateria pozwoli działać urządzeniu przez 10 godzin lub 30 dni w stanie bezczynności.

iPad 2 dostępny będzie w dwóch kolorach: białym i czarnym. Przygotowano wersję z WiFi oraz z dodatkowym modułem 3G. Ceny nowych modeli kształtują się na tym samym poziomie co pierwszego iPad’a (ten potaniał o 100 dolarów): od 499 dolarów za wersję Wi-Fi 16 GB do 829 dolarów za Wi-Fi + 3G z 64 GB pamięci. Urządzenie kupić będzie można 11 marca w USA. Do innych krajów, w tym Polski, zawitać ma 25 marca.

Ciekawą nowością jest specjalny zwijany pokrowiec, który zabezpieczać będzie ekran iPad’a, a nałożenie go uśpi urządzenie automatycznie. Pokrowiec służyć może również jako stojak podtrzymujący tablet.

http://www.youtube.com/watch?v=KPZ8JhY4R2Y

Dawid ZarazińskiApple prezentuje iPad’a 2

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.