Artykuły sponsorowane i content marketing z Adconnect.pl

Artykuły sponsorowane nie są może najtańszą formą reklamową, ale zdecydowanie bardzo korzystną. Kiedy artykuł napisany jest poprawnie to klienci szybko decydują się na skorzystanie z danej usługi lub zakup konkretnego produktu. Za artykuły sponsorowane powinni zabierać się jednak ludzie, którzy mają na ten temat dużą wiedzę, bo nie wystarczy po prostu napisać jakiegoś tekstu – trzeba przestrzegać wielu istotnych zasad, a także wiedzieć gdzie go umieścić, aby osiągnąć w pełni zamierzony efekt.

Artykuły sponsorowane i content marketing z Adconnect.pl 1

JAKI MUSI BYĆ ARTYKUŁ SPONSOROWANY, ABY BYŁ SKUTECZNY?

Każdy z nas potrafi napisać kilka słów na temat danego produktu i bardzo często mylnie oceniamy, że na tym polega pisanie artykułów sponsorowanych, decydując się na zrobienie tego na własną rękę. Niestety – nie tędy droga. Za tworzenie takich teksów powinna zabierać się osoba, która wyrobiony ma pewien warsztat dziennikarski i potrafi w bardzo nieoczywisty sposób pisać o danym produkcie, aby go sprzedać.

Nie wystarczy tutaj wypisać zalet produktu, bo jest to zbyt oczywiste. Nie wystarczy ich także opisywać. Trzeba stworzyć pewną opowieść, którą zaproponujemy potencjalnemu klientowi, aby sam uwierzył, że potrzebuje tego produktu i miał świadomość, że decyzja zakupowa, którą podejmuje po przeczytaniu tekstu, jest w pełni jego.

I niewiele osób potrafi to zrobić w taki sposób, dlatego właśnie takie działania zleca się profesjonalnym firmom, które mają w swoim gronie osoby, które doskonale wiedzą jak to zrobić, aby było skutecznie.

ZALETY ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Jest ich bardzo wiele i wszystko przemawia za tym, aby się na nie zdecydować. Do najgłówniejszych plusów takiego działania marketingowego zaliczyć można:

-przyczynianie się do wzrostu sprzedaży – ponieważ dzięki odpowiednim treściom przedstawiamy potencjalnemu klientowi produkt, on wierzy, że do pełni szczęścia, musi go mieć i podejmuje oczekiwaną decyzję zakupową

-nowe źródło ruchu na stronie internetowej – ponieważ artykuły sponsorowane odpowiednio pisane wyświetlają się pod pewnymi frazami w wyszukiwarkach, dużo osób często je odwiedza. I tutaj mamy perpetuum mobile – im lepiej napisany tekst, tym lepsze wyszukiwanie, tym więcej ruchu na stronie, co skutkuje jeszcze precyzyjniejszym i lepszym wyświetlaniem w wyszukiwarkach Google

-budowanie pozytywnego wizerunku marki

-odpowiedzieć na potrzeby, które „rzuca” klient

-skuteczność treści – tworzone są językiem korzyści, a nie pustym rzucaniem zalet danego produktu czy usługi

-bardziej wiarygodne

-bardzo skutecznie pozycjonują stronę, dzięki frazom kluczowym i linkowaniu

-są merytoryczne i potrzebne klientom ponieważ odpowiadają na nurtujące ich pytania

JAK POWINIEN WYGLĄDAĆ DOBRY ARTYKUŁ SPONSOROWANY?

Po pierwsze – musi mieć ciekawy tytuł, przyciągający czytelnika do zajrzenia w niego i zapoznania się z treścią. Ma wzbudzać ciekawość, a wtedy każdy chętnie w niego kliknie. To pierwszy etap do odniesienia sukcesu w artykułach sponsorowanych.

Po drugie – krótki tekst, który ma pełnić podobne funkcje jak tytuł, zwany „lead”.

Po trzecie – wstęp, który ma wprowadzić do treści artykułu, podsycić ciekawość czytelnika, nie zniechęcić go, a wręcz przekonać, że dalej, w treści artykułu będzie już tylko lepiej

Po czwarte – rozwinięcie, w którym opisujemy szczegółowo dany problem, tutaj też mogą znaleźć się wykresy, infografiki i znacznie więcej innych, ciekawych treści. Możemy podać tu źródło naszego zleceniodawcy, jako kogoś, kto udostępnił podawane w tekście informacje

Po czwarte – zakończenie, czyli podsumowanie wszystkich treści, które wcześniej znalazły się w artykule, przedstawienie problemów do przemyślenia

Po piąte – stopka, w której można umieścić link do strony zleceniodawcy, w której czytelnik znajdzie więcej informacji na temat tego, co umieszczone było w napisanym artykule sponsorowanym

W artykułach sponsorowanych najlepiej sprawdzi się popularny w reklamie model AIDA, który ma zwrócić uwagę konsumenta, zainteresować go, umożliwić wyobrażenie sobie jego i danego produktu, a następnie musi wywołać akcję – czyli nakłonić go do kupna.

CZY TO SIĘ W OGÓLE OPŁACA? CENA I SKUTECZNOŚĆ ARTYKUŁÓW SPONSOROWANYCH

Oczywiście, że jest to skuteczna forma reklamy, ponieważ ma wiele zalet. Dużo firm się na nią decyduje, ponieważ wie, że warto. Ponieważ taki tekst zawiera wiele słów kluczowych, posiada linkowanie zewnętrzne, a także jest unikalny i bardzo merytoryczny – trafia do naprawdę wielu użytkowników Internetu. Ponadto ma trochę z marketingu wirusowego – jeśli jest to naprawdę dobry artykuł, czytelnicy chętnie go udostępnią, polecą znajomych, wyślą w mailu, zlinkują na swojej stronie. Dzięki temu Google uzna go za bardzo wartościowy tekst, który warto wyświetlać jeszcze wyżej w wyszukiwaniach.

Często jednak firmy odchodzą od pomysłu artykułów sponsorowanych, bo nie jest to najtańsza forma reklamy. Nie wystarczy posadzić jakiegoś stażysty, podać mu tematów, kazać mu napisać kilkanaście teksów i powrzucać ich wszędzie, jak leci. Trzeba do tego podejść bardzo porządnie. Aby taka forma reklamy była skuteczna, należy zrobić kilkanaście artykułów i co jakiś czas, sukcesywnie, udostępniać je na serwisach związanych tematycznie.

Koszta dochodzą czasami nawet do kilkunastu tysięcy rocznie. Mimo wszystko – sprzedaż, zainteresowanie produktem i świadomość marki rośnie.

Wszystkie działania z zakresu content marketingu, czyli marketingu treści, dobrze jest jednak zlecić firmie, która doskonale wie jak się tym zająć. Do takich firm należy na przykład Adconnect, która jako jedno ze swoich działań oferuje właśnie artykuły sponsorowane. Takie firmy doskonale wiedzą „z czym to się je” i jak powinny wyglądać wysokiej jakości teksty sponsorowane. Dobrze jest skorzystać z takiej pomocy, jeśli chce się osiągnąć zamierzone efekty.

Artykuł został przygotowany we współpracy z portalem SPOKEO.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top