Zarządzanie instrumentami finansowymi o dużej wartości można zlecić specjalistom za odpowiednią opłatą miesięczną. Usługa asset management polega na stworzeniu portfela inwestycyjnego i zarządzanie nim, by pomnażać umieszczone tam środki.
Asset management to usługa dla zamożnych klientów instytucjonalnych i indywidualnych. Żeby zlecić zarządzenia aktywami, należy dysponować minimalną kwotą portfela wymaganą przez instytucję zarządzającą. Wymagana suma może sięgać nawet 10 milionów złotych dla indywidualnych inwestorów.
Strategie asset management i ryzyko inwestowania
Instytucje oferujące usługę asset management, np. towarzystwa funduszy inwestycyjnych, banki czy domy maklerskie, ustalają z klientem strategię inwestowania. Zwykle do wyboru są gotowe strategie opracowane przez ekspertów, można też całkiem nowy plan wypracować indywidualnie z klientem.
Najbezpieczniejsza jest strategia, w której instrumenty finansowe w 100 procentach stanowią papiery dłużne (instrumenty rynku pieniężnego). W porównaniu do innych, bardziej ryzykownych opcji inwestowania strategia ta ma niewielkie zyski prognozowane. Bardziej ryzykowne i dające potencjalny większy zysk są strategie opierające się zarówno na papierach dłużnych, jak i akcjach w różnych proporcjach. Największe ryzyko i prognozowany zysk wiążą się ze strategią polegającą na inwestowaniu wyłącznie w akcje.
W asset management klient decyduje, na jak długo chce zainwestować oraz na jakie ryzyko jest gotów. W oparciu o te dane pracownicy instytucji finansowych oferują najlepiej dobrane strategie inwestowania.
W ramach umowy o świadczenie usługi asset management jednostka zarządzająca instrumentami finansowymi zyskuje uprawnienia m.in. do nabywania i zbywania instrumentów finansowych. Dysponuje nimi także na różne inne sposoby ustalone w umowie z klientem.
Instrumenty finansowe w asset management
W asset management dostępne są różne instrumenty finansowe dopasowane do potrzeb i strategii klienta. Należą do nich papiery wartościowe oraz pozostałe instrumenty niebędące papierami wartościowymi. Wszystkie wymienia Dyrektywa w sprawie rynków instrumentów finansowych obowiązująca od 30 kwietnia 2004 roku na Europejskim Obszarze Gospodarczym.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.