Zarządzanie instrumentami finansowymi o dużej wartości można zlecić specjalistom za odpowiednią opłatą miesięczną. Usługa asset management polega na stworzeniu portfela inwestycyjnego i zarządzanie nim, by pomnażać umieszczone tam środki.
Asset management to usługa dla zamożnych klientów instytucjonalnych i indywidualnych. Żeby zlecić zarządzenia aktywami, należy dysponować minimalną kwotą portfela wymaganą przez instytucję zarządzającą. Wymagana suma może sięgać nawet 10 milionów złotych dla indywidualnych inwestorów.
Strategie asset management i ryzyko inwestowania
Instytucje oferujące usługę asset management, np. towarzystwa funduszy inwestycyjnych, banki czy domy maklerskie, ustalają z klientem strategię inwestowania. Zwykle do wyboru są gotowe strategie opracowane przez ekspertów, można też całkiem nowy plan wypracować indywidualnie z klientem.
Najbezpieczniejsza jest strategia, w której instrumenty finansowe w 100 procentach stanowią papiery dłużne (instrumenty rynku pieniężnego). W porównaniu do innych, bardziej ryzykownych opcji inwestowania strategia ta ma niewielkie zyski prognozowane. Bardziej ryzykowne i dające potencjalny większy zysk są strategie opierające się zarówno na papierach dłużnych, jak i akcjach w różnych proporcjach. Największe ryzyko i prognozowany zysk wiążą się ze strategią polegającą na inwestowaniu wyłącznie w akcje.
W asset management klient decyduje, na jak długo chce zainwestować oraz na jakie ryzyko jest gotów. W oparciu o te dane pracownicy instytucji finansowych oferują najlepiej dobrane strategie inwestowania.
W ramach umowy o świadczenie usługi asset management jednostka zarządzająca instrumentami finansowymi zyskuje uprawnienia m.in. do nabywania i zbywania instrumentów finansowych. Dysponuje nimi także na różne inne sposoby ustalone w umowie z klientem.
Instrumenty finansowe w asset management
W asset management dostępne są różne instrumenty finansowe dopasowane do potrzeb i strategii klienta. Należą do nich papiery wartościowe oraz pozostałe instrumenty niebędące papierami wartościowymi. Wszystkie wymienia Dyrektywa w sprawie rynków instrumentów finansowych obowiązująca od 30 kwietnia 2004 roku na Europejskim Obszarze Gospodarczym.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.