Amerykański operator telekomunikacyjny AT&T ogłosił, że przejmie T-Mobile USA od korporacji Deutsche Telekom. Wartość umowy sięga poziomu 39 mld dolarów. Transakcja została zatwierdzona już przez zarządy obu firm.
Umowa przejęcia musi zostać jeszcze autoryzowana przez agencje rządowe, odpowiedzialne za regulację rynku telekomunikacyjnego. Przewidywany czas ostatecznego połączenia to 12 miesięcy. Jeśli nie zajdą jakieś nieprzewidziane okoliczności, AT&T stanie się największym amerykańskim operatorem. Łącznie z sieci korzystać będzie ok. 130 mln użytkowników.
Porozumienie warte jest 39 mld dolarów, w tym 25 mld płatne gotówką. Pozostała część zostanie spłacona akcjami AT&T. Deutsche Telekom zyska 8 proc. akcji nabywcy T-Mobile USA, a przedstawiciel firmy dołączy do jego zarządu.
AT&T zapowiedziała, że przejęcie umożliwi udostępnienie sieci 4G LTE na kolejnych 1,2 mln mil kwadratowych oraz dodatkowych 46,5 mln Amerykanów. Firma obiecuje również, że znacząco poprawi się jakość oferowanych usług. Na umowie nie ucierpieć ma konkurencyjność rynku: w USA klienci mają dostęp do pięciu i więcej operatorów. Swoje usługi świadczy również wiele lokalnych firm.
Klienci mogą natomiast odczuć mniejszą dynamikę spadku cen. Z sieci AT&T i Verizon korzystać będzie trzech na czterech amerykańskich klientów. Czy firmy nadal będą tak chętne przyciągać nowych użytkowników niższymi cenami?
W kontekście przejęcia ciekawie również rysuje się przyszłość rynku smartfonów. AT&T straciła niedawno wyłączność na sprzedaż iPhone firmy Apple (mogą go obecnie nabyć klienci sieci Verizon). T-Mobile natomiast mocno promowało system Android – czy po przejęciu będzie tak nadal?
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.