Automatyzacja marketingu – postaw na wzrost skuteczności

Marketing to kluczowa rzecz w prowadzeniu firmy – stwierdzenie to jest tak oczywiste, że chyba nie musimy o nim nikomu mówić. Równocześnie jednak wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie do końca sprawy z tego, jak ogromne możliwości niesie ze sobą współczesna branża marketingowa. Jedynie umiejętne korzystanie z wielu narzędzi jednocześnie może przynieść nam tutaj zadowalające efekty. Coś takiego byłoby jednak niemalże niemożliwe, gdyby nie odpowiednia automatyzacja. System marketing automation doskonale pokazuje, że również w tej kwestii możliwości są bardzo szerokie.

marketingautomation-1024x680Istnieje wiele działań marketingowych, które wydają się być bardzo czasochłonne. Faktycznie, ciągłe ich powtarzanie w celu osiągnięcia zamierzonego skutku nierzadko wymaga znacznych nakładów sił i czasu. Sprawia to, że więcej czasu poświęcamy tu na samo działanie, nie zaś na analizowanie efektów naszej pracy i tworzenie nowych, coraz to skuteczniejszych strategii; właśnie dlatego automatyzacja może być tu tak bardzo przydatna.

System marketing automation został już wprowadzony w wielu firmach na świecie, i naprawdę trudno jest znaleźć jakiegokolwiek użytkownika, który nie byłby z tego zadowolony. Nagle okazuje się, że specjaliści od marketingu mają o wiele więcej czasu na obmyślanie nowych działań i monitorowanie danych – nie muszą go już tracić na żmudne wykonywanie najróżniejszych czynności, które są oczywiście niezbędne przy skutecznej reklamie. System jest bardzo rozbudowany i może służyć do prowadzenia działań na wielu różnych polach. Jego wdrażanie należy rzecz jasna zacząć od wprowadzenia do niego wszystkich danych naszych klientów, jakie udało się nam zgromadzić dotychczas. Już przy tym ujawnia się wielka funkcjonalność tego rozwiązania. Korzystając z takiego narzędzia, możemy podzielić wszystkich klientów do których chcemy dotrzeć ze swoją reklamą na poszczególne grupy, utworzone na podstawie analizy ich preferencji i aktywności w internecie. W wielkim stopniu zwiększa to efektywność reklamy; optymalizacja działań marketingowych i dostosowanie przygotowywanych treści do potrzeb konkretnych grup odbiorców jest obecnie niezwykle ważne.

Klienci w coraz mniejszym stopniu dają się kusić przez standardowe treści reklamowe, które w gruncie rzeczy nie mają dla nich większej wartości. Dziś stawia się zatem głównie na reklamę silnie spersonalizowaną i dostosowaną do charakteru poszczególnych osób, która niesie ze sobą treści mogące rzeczywiście zainteresować odbiorcę.

Przygotowanie bazy danych swoich klientów i zgromadzenie ich w poszczególnych grupach w wielkim stopniu ułatwia takie działanie. Możemy na przykład ustalić, a jakim przedziale wiekowym znajduje się większość naszych potencjalnych odbiorców; jaki wykonują zawód, w jakim miejscu mieszkają – czy są to ludzie głównie z dużych miast, czy z małych miejscowości – i wiele innych. Takie informacje są niezbędne przy prowadzeniu działań marketingowych, które mają być faktycznie atrakcyjne dla odbiorcy.

Co bardzo ważne, utworzona w systemie baza danych aktualizuje się automatycznie. Możemy zatem na bieżąco śledzić tutaj, jak kształtują się trendy na rynku i jacy ludzie są w największym stopniu zainteresowani naszą ofertą. Wystarczy jedynie analizować to, jaka grupa powiększa się w największym tempie. Oczywiście, jest to również ogromne ułatwienie dla marketingowców. Większe firmy posiadają bazy zbudowane z całych tysięcy adresów, zatem ręczne dodawanie ich wszystkich i przypisywanie do poszczególnych grup byłoby zajęciem niezwykle czasochłonnym. Dzięki temu systemowi wszystko odbywa się natomiast automatycznie, bez żadnego wysiłku ze strony człowieka.

System pozwala nam na wiele więcej, niż jedynie zbieranie naszych odbiorców w określonych grupach. To również doskonałe narzędzie do śledzenia całej aktywności poszczególnych osób w internecie. Dowiemy się zatem, jakie są zainteresowania poszczególnych grup i jakich treści najczęściej szukają ich przedstawiciele. Pozwoli to na dostosowanie przygotowywanych przez siebie reklam do ich preferencji.

Istnieje wiele cech osobowości i działań podejmowanych przez dane osoby które są nam potrzebne do ustalenia, jaka treść reklamowa będzie dla niej najlepsza. Mamy co prawda bardzo szerokie możliwości jeśli chodzi o zbieranie i gromadzenie takich informacji, ale wszystkie dostępne tu narzędzia wymagają od nas sporych nakładów pracy i są dość trudne w koordynowaniu. Korzystając z takiego systemu wszelkie tego typu działania wykonujemy z jednej tylko platformy, a ponadto w dużym stopniu stają się one zautomatyzowane – wszystko to znacznie ułatwia nam prowadzenie skutecznych działań. Co więcej, system koordynuje również naszą aktywność na najróżniejszych stronach internetowych, od witryny naszej firmy aż po profile na wszystkich portalach społecznościowych, na których się udzielamy. Jednym słowem, automatyzacja to niekwestionowana przyszłość całego marketingu. Dziś skuteczność polega tu głównie na dostosowywaniu reklamy do klientów na podstawie analizy ich potrzeb oraz aktywności, a także na wykorzystywaniu jak najszerszej palety narzędzi – jedynie dzięki automatyzacji można robić o faktycznie efektywnie.

Artykuł partnera zewnętrznego: iPresso, właściciela bloga o automatyzacji marketingu: www.marketingautomagic.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top