bdsklep.pl pozyskuje inwestora

Opublikowano: 17 sierpnia 2016. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

W ramach umowy WSI Capital stał się właścicielem 52% udziałów bdsklep.pl. Pozyskane środki zainwestowane zostaną we wzmocnienie dotychczasowych obszarów działalności, rozbudowę modelu współpracy z markami oraz w komunikację marketingową.

bdsklep-plbdsklep.pl to internetowy pasaż handlowy, oferujący klientom ponad 140 tys. produktów. Istniejąca od 2006 platforma jest obecnie liderem polskiego rynku w zakresie e-groceries w modelu pure players (nieposiadający sklepów stacjonarnych).

WSI Capital to podmiot zarządzający funduszami Venture Capital/Private Equity, specjalizujący się w inwestycjach kapitałowych. W ramach przyjętej strategii kapitał lokowany jest w spółki na różnych etapach rozwoju, z naciskiem na projekty, które cechuje biznesowa dojrzałość, udokumentowana historia rynkowa oraz perspektywa dalszego, dynamicznego wzrostu.

Ostatnie 3 lata to dla bdsklep.pl okres bardzo szybkiego rozwoju. Od 2012 roku biznes przynosi blisko 70% wzrost obrotów rok do roku, osiągając w 2015 poziom ponad 30 mln zł, przy łącznej liczbie zamówień zamykającej się w 166 tysiącach. Spółka ma w planach dalszy dynamiczny rozwój, którego efektem mają być przychody na poziomie minimum 100 mln złotych. Kluczowym elementem dla bdsklep.pl jest także wzmocnienie wypracowanego przez te lata modelu biznesowego, który powoli przynosi oczekiwaną rentowność.

Jako jedni z nielicznych możemy pochwalić się bogatym asortymentem produktów z różnych kategorii, odpowiadając w ten sposób na rosnące zapotrzebowanie Polaków na markowe produkty, także takie, które są niedostępne w danym momencie w stacjonarnych punktach sprzedaży. Nasz model dystrybucji pozwala cieszyć się produktami znanych i cenionych marek w każdym miejscu w kraju, gdyż docieramy nawet do najmniejszych miejscowości. Od 3 lat rozwijamy także system kooperacji z dużymi markami i producentami, którego celem jest danie unikatowej możliwości dotarcia z pełnym portfolio produktów do konsumenta, omijając w ten sposób barierę dostępności w tradycyjnych sklepach lub też sieciach dyskontowych. Wierzymy  w nasz model, będziemy dalej go rozwijać, a środki pozyskane od inwestora mają tylko przyśpieszyć ten proces – podkreśla Jacek Palec, CEO bdsklep.pl.

Pozyskane w ramach umowy środki mają także posłużyć do realizacji planów poszerzenia asortymentu, uruchomienia nowych usług, a także wzmocnienia świadomości brandu poprzez dedykowaną komunikację marketingową.

Inwestycja w bdsklep.pl to inwestycja zgodna z założeniami funkcjonowania naszego funduszu. Stawiamy na rozwojowe branże, a taką właśnie jest e-commerce, gdzie szczególną dynamiką wzrostu charakteryzuje się właśnie sprzedaż produktów z segmentu FMCG. Bdsklep.pl to przede wszystkim zespół z konkretnymi doświadczeniami, który doprowadził Spółkę do ugruntowanej pozycji rynkowej oraz z pomysłem jak jeszcze bardziej ją wzmocnić. Dodatkowo bdsklep.pl jest bardzo synergiczny do obecnie posiadanych w portfelu projektów oraz naszych osobistych doświadczeń i kompetencji co będzie wsparciem w realizacji przyjętych celów – argumentuje inwestycję Krzysztof Wiśniewski, Partner funduszu WSI Capital.

Wiktor Sawosz, współzałożyciel bdsklep.pl, dodaje – Od początku istnienia platformy naszym nadrzędnym celem było, aby dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, jakim są zakupy on-line, dać szansę Polakom na odzyskanie tego co najważniejsze w codziennym życiu – czasu. Od lat, dzięki zaangażowaniu ludzi krok po kroku realizujemy to dążenie. Dzięki nowemu inwestorowi realizacja tego planu nabierze jeszcze większego tempa, przy zachowaniu dotychczasowej jakości  obsługi.

W wyniku całościowego procesu inwestycyjnego kapitał spółki wzrósł z 5 do 25 mln zł, co pozwoli na realizację przyjętej strategii biznesowej.

Dawid Zarazińskibdsklep.pl pozyskuje inwestora

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.