Jednym z niepisanych elementów, które znacznie mogą podnieść jakość pracy w biurze jest samo… biuro! Oczywiście trudno znaleźć to idealne – czynników jest przecież bardzo dużo. Szukamy w końcu przestrzeni z wymarzonym rozkładem pomieszczeń, lokalizacji dogodnej dla wszystkich pracowników i klientów i rozwiązaniami technicznymi. Równocześnie. A to tylko niektóre z elementów, na które powinniśmy zwrócić uwagę szukając przestrzeni do rozwoju dla naszego biznesu.
Analizuj potrzeby
Przede wszystkim weź pod uwagę dwie kwestie – potrzeby Twojej firmy i pracowników. Biuro ma służyć pracującym w nim ludziom, a nie tylko dobrze wyglądać lub być nisko kosztowe. Należy wziąć pod uwagę oczekiwania i wizję rozwoju firmy nie tylko w momencie podpisywania umowy, ale także w perspektywie kilku lat. Warto wiec zastanowić się, czy rozpatrywane biuro jest na tyle duża, że będzie w stanie zapewnić potrzeby rozwijającej się firmy oraz czy sprosta oczekiwaniom systemu pracy pracowników.
Pamiętaj, że dzisiejsze biuro nie jest już tym samym, co było kilka dekad temu – praca w indywidualnych, ciasnych boksach przestała być efektywna. Nową jakość uzyskuje się dzięki pracy w grupie. „Shared space”, czyli przestrzenie współdzielone sprzyjają nie tylko wymiany myśli i informacji, ale i integracji zespołu. To przynosi efekty.
Kolejne potrzeby, które należy mieć na względzie wybierając biuro to: lokalizacja oraz transport. Spróbuj znaleźć lokalizację, która będzie opowiadać pracownikom i klientom. Może się na przykład okazać, że biuro na obrzeżach miasta będzie korzystniejszym rozwiązaniem niż w śródmieściu. To będzie mieć bezpośrednie przełożenie na koszt czynszu. Należy jednak wziąć przy tym pod uwagę dostępność komunikacyjną miejsca. Jeśli pracownicy podróżują na co dzień z komunikacji miejskiej, to lokalizacja biura powinna to uwzględniać. Podobnie z transportem własnymi samochodami – w takim przypadku w nowej lokalizacji powinna zostać zagwarantowana odpowiednia ilość miejsc parkingowych.
Sprawy techniczne
Nie bez znaczenia pozostają także wymagania co do samego budynku. Czy wizerunek firmy wymaga lokalizacji prestiżowej i nowoczesnej, czy może po prostu zachować dobry standard? Wybierając nową lokalizację biura dobrze jest także wziąć sobie do serca rady specjalistów z działu IT. Pomogą przemyśleć ważne kwestie dotyczące ewentualnej możliwości lokalizacji serwerowni.
Warto również przemyśleć kwestie wykończenia powierzchni nowego biura. Bywa, że niższe standardy – za niższą cenę najmu – będą niosły za sobą konieczność poniesienia dodatkowych kosztów na adaptację powierzchni. Oszczędności w takim przypadku pozostaną pozorne, niż gdybyśmy wynajęli biuro bardziej nowoczesne.
Sprawdź także: http://www.officemap.pl/
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.