Jednym z niepisanych elementów, które znacznie mogą podnieść jakość pracy w biurze jest samo… biuro! Oczywiście trudno znaleźć to idealne – czynników jest przecież bardzo dużo. Szukamy w końcu przestrzeni z wymarzonym rozkładem pomieszczeń, lokalizacji dogodnej dla wszystkich pracowników i klientów i rozwiązaniami technicznymi. Równocześnie. A to tylko niektóre z elementów, na które powinniśmy zwrócić uwagę szukając przestrzeni do rozwoju dla naszego biznesu.
Analizuj potrzeby
Przede wszystkim weź pod uwagę dwie kwestie – potrzeby Twojej firmy i pracowników. Biuro ma służyć pracującym w nim ludziom, a nie tylko dobrze wyglądać lub być nisko kosztowe. Należy wziąć pod uwagę oczekiwania i wizję rozwoju firmy nie tylko w momencie podpisywania umowy, ale także w perspektywie kilku lat. Warto wiec zastanowić się, czy rozpatrywane biuro jest na tyle duża, że będzie w stanie zapewnić potrzeby rozwijającej się firmy oraz czy sprosta oczekiwaniom systemu pracy pracowników.
Pamiętaj, że dzisiejsze biuro nie jest już tym samym, co było kilka dekad temu – praca w indywidualnych, ciasnych boksach przestała być efektywna. Nową jakość uzyskuje się dzięki pracy w grupie. „Shared space”, czyli przestrzenie współdzielone sprzyjają nie tylko wymiany myśli i informacji, ale i integracji zespołu. To przynosi efekty.
Kolejne potrzeby, które należy mieć na względzie wybierając biuro to: lokalizacja oraz transport. Spróbuj znaleźć lokalizację, która będzie opowiadać pracownikom i klientom. Może się na przykład okazać, że biuro na obrzeżach miasta będzie korzystniejszym rozwiązaniem niż w śródmieściu. To będzie mieć bezpośrednie przełożenie na koszt czynszu. Należy jednak wziąć przy tym pod uwagę dostępność komunikacyjną miejsca. Jeśli pracownicy podróżują na co dzień z komunikacji miejskiej, to lokalizacja biura powinna to uwzględniać. Podobnie z transportem własnymi samochodami – w takim przypadku w nowej lokalizacji powinna zostać zagwarantowana odpowiednia ilość miejsc parkingowych.
Sprawy techniczne
Nie bez znaczenia pozostają także wymagania co do samego budynku. Czy wizerunek firmy wymaga lokalizacji prestiżowej i nowoczesnej, czy może po prostu zachować dobry standard? Wybierając nową lokalizację biura dobrze jest także wziąć sobie do serca rady specjalistów z działu IT. Pomogą przemyśleć ważne kwestie dotyczące ewentualnej możliwości lokalizacji serwerowni.
Warto również przemyśleć kwestie wykończenia powierzchni nowego biura. Bywa, że niższe standardy – za niższą cenę najmu – będą niosły za sobą konieczność poniesienia dodatkowych kosztów na adaptację powierzchni. Oszczędności w takim przypadku pozostaną pozorne, niż gdybyśmy wynajęli biuro bardziej nowoczesne.
Sprawdź także: http://www.officemap.pl/
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.