Jednym z niepisanych elementów, które znacznie mogą podnieść jakość pracy w biurze jest samo… biuro! Oczywiście trudno znaleźć to idealne – czynników jest przecież bardzo dużo. Szukamy w końcu przestrzeni z wymarzonym rozkładem pomieszczeń, lokalizacji dogodnej dla wszystkich pracowników i klientów i rozwiązaniami technicznymi. Równocześnie. A to tylko niektóre z elementów, na które powinniśmy zwrócić uwagę szukając przestrzeni do rozwoju dla naszego biznesu.
Analizuj potrzeby
Przede wszystkim weź pod uwagę dwie kwestie – potrzeby Twojej firmy i pracowników. Biuro ma służyć pracującym w nim ludziom, a nie tylko dobrze wyglądać lub być nisko kosztowe. Należy wziąć pod uwagę oczekiwania i wizję rozwoju firmy nie tylko w momencie podpisywania umowy, ale także w perspektywie kilku lat. Warto wiec zastanowić się, czy rozpatrywane biuro jest na tyle duża, że będzie w stanie zapewnić potrzeby rozwijającej się firmy oraz czy sprosta oczekiwaniom systemu pracy pracowników.
Pamiętaj, że dzisiejsze biuro nie jest już tym samym, co było kilka dekad temu – praca w indywidualnych, ciasnych boksach przestała być efektywna. Nową jakość uzyskuje się dzięki pracy w grupie. „Shared space”, czyli przestrzenie współdzielone sprzyjają nie tylko wymiany myśli i informacji, ale i integracji zespołu. To przynosi efekty.
Kolejne potrzeby, które należy mieć na względzie wybierając biuro to: lokalizacja oraz transport. Spróbuj znaleźć lokalizację, która będzie opowiadać pracownikom i klientom. Może się na przykład okazać, że biuro na obrzeżach miasta będzie korzystniejszym rozwiązaniem niż w śródmieściu. To będzie mieć bezpośrednie przełożenie na koszt czynszu. Należy jednak wziąć przy tym pod uwagę dostępność komunikacyjną miejsca. Jeśli pracownicy podróżują na co dzień z komunikacji miejskiej, to lokalizacja biura powinna to uwzględniać. Podobnie z transportem własnymi samochodami – w takim przypadku w nowej lokalizacji powinna zostać zagwarantowana odpowiednia ilość miejsc parkingowych.
Sprawy techniczne
Nie bez znaczenia pozostają także wymagania co do samego budynku. Czy wizerunek firmy wymaga lokalizacji prestiżowej i nowoczesnej, czy może po prostu zachować dobry standard? Wybierając nową lokalizację biura dobrze jest także wziąć sobie do serca rady specjalistów z działu IT. Pomogą przemyśleć ważne kwestie dotyczące ewentualnej możliwości lokalizacji serwerowni.
Warto również przemyśleć kwestie wykończenia powierzchni nowego biura. Bywa, że niższe standardy – za niższą cenę najmu – będą niosły za sobą konieczność poniesienia dodatkowych kosztów na adaptację powierzchni. Oszczędności w takim przypadku pozostaną pozorne, niż gdybyśmy wynajęli biuro bardziej nowoczesne.
Sprawdź także: http://www.officemap.pl/
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...