Nowo powstająca firma, chcąc zaistnieć na rynku, musi przygotować się na batalię z konkurencją. Tworzenie oferty, pozyskiwanie klientów, a następnie działania podejmowane w celu ich zatrzymania u siebie. Mnóstwo wyzwań i kosztów, które mnożą się w szybkim tempie. A gdyby tak postawić na oszczędności z biurem wirtualnym?
Różnorodne usługi oferowane przez biura wirtualne stają się coraz bardziej popularne. Wiele z nowo powstałych firm nie potrzebuje luksusowej siedziby, by skutecznie prowadzić swoją działalność. Niezbędny staje się jednak adres korespondencyjny do zarejestrowania działalności, niebędący adresem domowym. To kwestia nie tylko rozdzielenia korespondencji i spraw związanych z życiem osobistym, a zawodowym. Klienci są skłonni zaufać w pierwszej kolejności tym firmom, których adres siedziby nie wzbudza najmniejszych wątpliwości. Oczywiście wiele z branż pozwala na działanie z niewielkiego lokum w nieznanej miejscowości, a także ze wspomnianego adresu domowego. Jednakże pod względem wizerunkowym, niemalże każdy przedsiębiorca traci na drobnostkach, które okazują się mieć kolosalne znaczenie.
Adres dla firmy w Warszawie prezentuje się zupełnie inaczej niż ten domowy. Ponadto to doskonałe rozwiązanie na czas nieobecności, gdy przesyłki, zamówienia i listy dostarczane są na tenże „wirtualny” dla przedsiębiorcy, ale realny adres siedziby. Nie trzeba wystawać w kolejkach na poczcie, korespondencja służbowa nie miesza się z prywatną, bo nie przychodzi na adres miejsca zamieszkania. Jest wygodniej, a przede wszystkim profesjonalnie. Tak działające biura nierzadko pozwalają na wynajem sal konferencyjnych czy miejsc do spotkań. Dla biznesowych posiedzeń to jedyne sensowne rozwiązanie, bo chyba trudno wyobrazić sobie omawianie warunków współpracy czy szukanie kompromisów z klientem, pośród zapachu gotującego się obiadu i gwaru rodzinnego.
Miesięczne koszty, na jakie trzeba się nastawić, wybierając biuro wirtualne, są nieporównywalnie niższe, niż gdybyśmy chcieli samodzielnie zakupić bądź wynająć lokal pod firmę. Poza tym zwykle istnieje dostępność różnorodnych pakietów miesięcznych, bo finalnie płacić za to, z czego tak naprawdę przychodzi korzystać.
Wydawać by się mogło, że usługa biura wirtualnego to same zalety, a co z wadami? O ile odnosząc się do plusów nie można mieć żadnych wątpliwości, o tyle trzeba się również liczyć z pewnymi minusami. Właściwie to trudno mówić o wadach, bo minimalne koszty za możliwość zbudowania profesjonalnej wizytówki firmy i oszczędność czasu, to naprawdę niewiele. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie każde biuro proponuje ten sam pakiet usług, a do tego usługodawcę każdorazowo należy sprawdzić przed podpisaniem umowy. Dla pewności, że pracownicy wybranego biura wirtualnego będą dopełniać swoich obowiązków, co wpływa na funkcjonowanie firmy. Ponadto liczy się możliwość korzystania z usług przez długi czas, bo zmiany związane z nowym adresem i innymi danymi, to czas i koszty, o które przecież chcemy zadbać, a nie ich sobie dokładać.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.