Biznes w Azji – czy warto eksportować towary do Chin?

Opublikowano: 4 lipca 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

Dotychczas, Chiny kojarzono głównie z masowym eksportem towarów. W Państwie Środka zaszły jednak znaczne zmiany, i to nie tylko gospodarcze, ale również mentalne. Społeczeństwo jest dziś bogatsze, rosną także wymagania konsumpcyjne. Tym samym Chiny stają się coraz większym importerem.

Najwięcej firm dostarczających swoje produkty do Chin pochodzi z Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych i Japonii. Na nieco mniejszą skalę swoje towary eksportują Polacy, których marka nie jest jeszcze w Azji zbyt wysoko ceniona. Stąd też polskie firmy, nie chcąc zatracić się na obcym rynku, są zmuszone, aby wykorzystywać consulting Chiny.

Chińska mentalność

Biznes w Azji – czy warto eksportować towary do Chin? 1Przez wiele lat Chińczycy stanowili tanią siłę roboczą, pracując za niskie płace dla europejskich i amerykańskich przedsiębiorstw. Wciąż wiele zachodnich firm lokuje w Chinach swoje hale produkcyjne, jednak w siłę rośnie również klasa średnia, która stanowią bardziej zamożni ludzie z większymi wymaganiami konsumpcyjnymi. Stąd też w Państwie Środka regularnie powstają nowe sklepy wielkopowierzchniowe wypełnione droższymi, zachodnimi towarami.

Niemniej jednak zanim Chiny będą działały podobnie do rynków europejskich, upłynie jeszcze wiele lat. Jak na razie wciąż wielu Chińczyków dokonuje zakupów w niewielkich, lokalnych sklepach. Z tego względu, consulting Chiny jest niezbędny przed podjęciem próby wprowadzenia na tamtejszy rynek własnego produktu. Przedsiębiorca potrzebuje wsparcia doświadczonego konsultanta, który zapewni mu sprzedaż produktu w małych sklepach branżowych, jak i w dużych zachodnich placówkach.

Pozostając w temacie mentalności Chińczyków, warto zauważyć, iż tworzą oni społeczność, będącą modelowym przykładem kultury kolektywistycznej. Dlatego w Chinach, także w biznesie, niezwykle ważne są relacje międzyludzkie. Consulting Chiny pomaga zagranicznym przedsiębiorcom budować przyjazne relacje z chińskimi kontrahentami. Niewątpliwie, przydaje się wsparcie kogoś, kto doskonale zna regionalne zwyczaje i wie, jak zachować się w poszczególnych sytuacjach.

Co eksportować do Chin?

Obecnie polskie firmy eksportują wiele pojazdów, zarówno osobowych, jak i przemysłowych. Za przyszłościową uważana jest branża medyczna, zwłaszcza handel sprzętem szpitalnym i rehabilitacyjnym. Chiny stają się również rynkiem zbytu nowoczesnych technologii, zwłaszcza tych związanych z odnawialnymi źródłami energii. Warto wykorzystać consulting Chiny, ażeby lepiej zapoznać się z najnowszymi analizami dotyczącymi potrzeb Chińczyków.

Czy warto eksportować do Chin?

Wejście na tak wielki i odmienny od europejskich rynek wymaga odwagi. Niemniej w dużej mierze jest on jeszcze niezagospodarowany, co daje przedsiębiorcom wiele możliwości. Rozpoczynając działalność w Państwie Środka, warto wykorzystać wiedzę i doświadczenie fachowców, oferowane m.in. przez firmę East Analytics. Dla przedsiębiorców, których interesuje consulting Chiny East Analytics posiada kompleksową ofertę. Firma nie tylko udziela porad, ale również gwarantuje praktyczną pomoc podczas tworzenia zagranicznego biznesu, jak i w trakcie działalności na chińskim rynku.

Wpisy PromowaneBiznes w Azji – czy warto eksportować towary do Chin?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.