Biznesowe bazy firm jako efektywne źródło klientów

Marketing jest wciąż rozwijającą się dziedziną, ponieważ profesjonalnie stosowany jest dopiero od XX wieku. Z kolei marketing internetowy, to zupełnie świeża branża, która notuje jednak nadzwyczaj wysoką dynamikę rozwoju. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że obecność w Internecie to absolutna konieczność i nawet najmniejsze firmy chętnie korzystają z tej formy promocji.

Jak wygląda marketing w Internecie?

Biznesowe bazy firm jako efektywne źródło klientów 1Promowaniem przedsiębiorstw w Internecie, zajmują się odpowiednio wykwalifikowane do tego osoby, a także odpowiednie agencje, które specjalizują się w tej dziedzinie reklamy. Wśród działań marketingowych można wyróżnić oczywiście między innymi tworzenie filmów reklamowych, infografik, wartościowych artykułów, płatne reklamy AdWords czy e-mail marketing. Pole do popisu jest bardzo szerokie, a dobór odpowiedniej formy e-marketingu zależy od wielu czynników, charakteryzujących daną firmę.

Kampanie e-mail marketingu to świetne rozwiązanie, gdy przedsiębiorstwo pragnie nawiązać kontakt z klientem w dłuższej perspektywie. Tego rodzaju kampanie jednak zobowiązują firmy do rzetelności, a także do przekazywania w mailach tylko wartościowych treści oraz ofert. Nie można sobie pozwolić na żaden spam, ponieważ po prostu taka kampania zawiedzie.

Bardzo ważne jest, szczególnie jeśli kampania skierowana jest do osób, których dane pozyskaliśmy od zewnętrznej firmy oferującej bazy firm, aby maile były napisane przez wykwalifikowaną osobę, wiedzącą jaki język stosować w danej branży i do danego typu klientów. Nie można pozwolić sobie na zbyt poważne i niezrozumiałe regułki i pojęcia, czy wręcz przeciwnie, na zbyt luźne stwierdzenia. Tworzenie wartościowych treści nie jest taką łatwą sprawą i naprawdę trzeba na to poświęcić wiele uwagi.

Co jest podstawą w e-mail marketingu?

Gdy przedsiębiorstwo wie już, że pragnie rozpocząć tego typu kampanie, musi dokładnie określić się, do kogo zamierza skierować swoje treści. Jednak na tym problem się nie kończy. Określenie grupy docelowej to zaledwie część sukcesu.

Przeprowadzając tego rodzaju promocję firmy, należy posiadać odpowiednią bazę adresów, która pozwoli nam na wysłanie maili do odpowiednich osób, które wcześniej wyraziły na to zgodę. Taką bazę można stworzyć samemu, przy pomocy między innymi profesjonalnych programów, lub też można wykorzystać do tego biznesowe bazy firm.

Biznesowe bazy firm, to specjalne bazy, w których można dokonać zakupu, za odpowiednią sumę pieniędzy określoną liczbę klientów. Prócz liczby można także dokładnie scharakteryzować, jaki to musi być klient. Możemy dokładnie określić branżę, wielkość firmy, obroty, a nawet flotę pojazdów. Wszystko jednak zależy od tego, jakie mamy wymagania, a także jakimi danymi dysponuje przedsiębiorstwo, które takie bazy sprzedaje.

Pamiętaj o prawie

Z roku na rok, coraz większa liczba osób skarży się na naruszanie ich danych osobowych, dlatego bardzo ważne jest, aby uważać jaką bazę stosujemy. Musi być ona zarejestrowana w GIODO, a także najlepiej będzie, jeśli my sami ponownie, po uzyskaniu adresów e-mailowych, skierujemy wiadomość do użytkownika, czy wyrazi on zgodę na dostarczanie do niego maili.

Warto stosować tego typu rozwiązania, lecz należy pamiętać o konsekwencjach przeprowadzania takich kampanii. W dzisiejszym świecie łatwo jest złamać prawo i należy korzystać wyłącznie z pewnych źródeł baz danych.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top