Blue Media wdraża płatności cykliczne BLIK-iem w Play

Opublikowano: 25 marca 2019. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Blue Media jako pierwszy operator płatności wspólnie z Play uruchamia „BLIK-a automatycznego” jako metodę płatności za faktury. To kolejne rozwiązanie płatności automatycznych, jakie wprowadza na polski rynek sopocka spółka technologiczno-finansowa.

Opłaty za usługi telekomunikacyjne, abonamenty czy raty składek za polisy ubezpieczeniowe mogą być automatycznie opłacane za pośrednictwem nowej funkcji BLIKa – płatności powtarzalnych (cyklicznych). Usługa dostępna jest obecnie w dwóch bankach – ING oraz Banku Pekao S.A.

Dzięki płatnościom powtarzalnym BLIK klienci nie muszą pamiętać o cyklicznych zobowiązaniach. To rozwiązanie nie wymaga podawania danych rachunku bankowego czy karty płatniczej. Płatnościami powtarzalnymi BLIK użytkownik może zarządzać z poziomu aplikacji bankowości mobilnej ING oraz Banku Pekao S.A.

Pod koniec marca BLIK-a automatycznego w Play jako nową metodą płatności za faktury wdrożyła firma Blue Media. Rozwiązanie działa w oparciu o technologię BLIK-a rekurencyjnego oraz autorskiego rozwiązania płatności automatycznych Blue Media.

Zamiast wpisywania danych karty czy wysyłania listów ze zgodą na uruchomienie bankowego polecenia zapłaty, klient wybiera na stronie Play płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji swojego banku zatwierdza płatność PIN-em. Wówczas otrzymuje od Play propozycję zapisania cyklu płatności – częstotliwości i daty końca subskrypcji. Na bazie informacji od Play o wysokości faktury w danym miesiącu, operator płatności – Blue Media – obciąża odpowiednią kwotą konto klienta w ramach zapamiętanej cykliczności.

Dawid ZarazińskiBlue Media wdraża płatności cykliczne BLIK-iem w Play

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Kierownik think tanku "How To Do IT", powołanego przez wydawcę "Harvard Business Review Polska". Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem i kulturą.