Bookto: barierą rozwoju branży związanej z ebookami jest piractwo

Opublikowano: 22 października 2015. Kategoria: Startupy. Tagi:

Na naszych czytnikach e-booków mamy dużo książek – często kuszą nas promocje w krajowych księgarniach, ale też darmowe materiały np. z Amazon. Czy na pośrednictwie sprzedaży e-booków można oprzeć swój biznes? Twórczyny Bookto.pl wierzy, że tak.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Bookto.pl to porównywarka cen e-booków i audiobooków dostępnych na polskim rynku, a także najbardziej zaawansowana wyszukiwarka książek, które można kupić w formacie epub, mobi i pdf. Baza około 100 tys. książek:e-booki płatne i darmowe, self-publishing, lektury szkolne oraz audiobooki. Na stronie działa także blog o książkach.

ebookto

Skąd pomysł?

Pracowałam przez prawie trzy lata w jednej z największych platform z ebookami, gdzie odpowiadałam za promocje i kontakty z wydawcami. Poznałam rynek książki elektronicznej od podszewki, dlatego chciałam wykorzystać zdobytą wiedzę i założyć własny biznes.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Nasz zespól liczy dwie osoby: Patryk Kobierski – programista, i ja, Paulina Poniewska. Odpowiadam za współpracę z partnerami, PR i marketing.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Jesteśmy najnowocześniejszą porównywarka i wyszukiwarką ebooków. Mamy najbardziej zaawansowane filtrowanie i sortowanie – nawet żadna księgarnia nie dysponuje taką technologią. Dzięki czemu szybko i przejrzyście można przejrzeć kilkanaście tysięcy ebooków i wybrać dla siebie coś ciekawego.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

upolujebooka.pl, swiatczytnikow.pl. Barierą jest piractwo ebooków i totalna inercja Państwa w walce z nielegalnymi źródłami treści elektronicznych. Rozwój rynku hamuje także wysoki VAT na książki elektroniczne w wysokości 23%, a w przypadku książki papierowej jest to jedyne 5%.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Nie.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Otrzymujemy prowizję za sprzedane przez naszą stronę książki. Chcemy dotrzeć do wszystkich, którzy czytają i kupują e-booki i audiobooki.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku? Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Dalszy rozwój serwisu. Dogonić konkurencję. Stworzenie z Bookto.pl najlepszego centrum informacji o ebookach.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakBookto: barierą rozwoju branży związanej z ebookami jest piractwo

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.