Na naszych czytnikach e-booków mamy dużo książek – często kuszą nas promocje w krajowych księgarniach, ale też darmowe materiały np. z Amazon. Czy na pośrednictwie sprzedaży e-booków można oprzeć swój biznes? Twórczyny Bookto.pl wierzy, że tak.
Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?
Bookto.pl to porównywarka cen e-booków i audiobooków dostępnych na polskim rynku, a także najbardziej zaawansowana wyszukiwarka książek, które można kupić w formacie epub, mobi i pdf. Baza około 100 tys. książek:e-booki płatne i darmowe, self-publishing, lektury szkolne oraz audiobooki. Na stronie działa także blog o książkach.
Skąd pomysł?
Pracowałam przez prawie trzy lata w jednej z największych platform z ebookami, gdzie odpowiadałam za promocje i kontakty z wydawcami. Poznałam rynek książki elektronicznej od podszewki, dlatego chciałam wykorzystać zdobytą wiedzę i założyć własny biznes.
Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?
Nasz zespól liczy dwie osoby: Patryk Kobierski – programista, i ja, Paulina Poniewska. Odpowiadam za współpracę z partnerami, PR i marketing.
Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?
Jesteśmy najnowocześniejszą porównywarka i wyszukiwarką ebooków. Mamy najbardziej zaawansowane filtrowanie i sortowanie – nawet żadna księgarnia nie dysponuje taką technologią. Dzięki czemu szybko i przejrzyście można przejrzeć kilkanaście tysięcy ebooków i wybrać dla siebie coś ciekawego.
Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?
upolujebooka.pl, swiatczytnikow.pl. Barierą jest piractwo ebooków i totalna inercja Państwa w walce z nielegalnymi źródłami treści elektronicznych. Rozwój rynku hamuje także wysoki VAT na książki elektroniczne w wysokości 23%, a w przypadku książki papierowej jest to jedyne 5%.
Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?
Nie.
Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?
Otrzymujemy prowizję za sprzedane przez naszą stronę książki. Chcemy dotrzeć do wszystkich, którzy czytają i kupują e-booki i audiobooki.
Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku? Jakie są Wasze plany rozwojowe?
Dalszy rozwój serwisu. Dogonić konkurencję. Stworzenie z Bookto.pl najlepszego centrum informacji o ebookach.
Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.