Gdy wszystko staje się trudne lub zbyt trudne, a ty musisz podjąć decyzję inwestycyjną uratuje cię brzytwa Ockhama. Nie wiesz co to? Przeczytaj!
Lubimy skomplikowane formy, lecz w imię czego?
Często zdarza się nam komplikować proste sprawy lub nie dostrzegać najprostszych rozwiązań. Taka ludzka natura. Jednak w przypadku inwestowania na Forex zbytnie komplikacje mogą skończyć się zmianą trendu i nietrafioną transakcją lub stratą. Jeżeli korzystasz z setki wskaźników, analiz, komentarzy, itd., a to wszystko czasem cię przytłacza, gdyż daje sprzeczne informacje i już sam nie jesteś pewien tego, czego byłeś chwilę wcześniej? Przestań! Zacznij od analizy swoich przyzwyczajeń inwestorskich i powoli rozpocznij zmiany w dobrym kierunku. Pomoże ci w tym brzytwa Ockhama, która zakłada proste rozwiązania nad skomplikowanymi.
Ułatw sobie życie
Brzytwa Ockhama to najlepsza z zasad, które powinieneś wziąć sobie do serca. Dlaczego? Otóż jest to założenie, wg. którego należy wybierać najprostsze rozwiązania ze wszystkich, zawsze przedkładać prostotę nad zawiłości. Dzięki takiemu podejściu może wreszcie zrezygnujesz z tych wszystkich rzeczy, które tylko cię rozpraszają. Im więcej rzeczy musisz przeanalizować, zobaczyć, wziąć pod uwagę, tym dłużej myślisz i możesz stracić szansę na wejście w odpowiednią pozycję, a poza tym tylko sam sobie utrudniasz zadania, gdyż zaczynasz popadać w stan niepewności i chaosu.
Jeżeli zastosujesz proste metody, będziesz korzystał tylko z kilku wybranych czynników do analiz, patrzył w prosty sposób na wykresy, sam zobaczysz, że będzie dużo łatwiej. Oczywiście na rynku Forez nigdy nie możesz mieć pewności, że zarobisz i nie stracisz, jednak ciągłe analizy tysiąca czynników też w tym nie pomogą. Skuteczniejsza na pewno będzie analiza spokojna, prosta i klarowna, tak jak mówi brzytwa Ockhama…
Ucz się analizy technicznej i fundamentalnej
Oczywiście, aby w ogóle mówić o inwestowaniu i problemach decyzyjnych, należy pamiętać o tym, co do tych decyzji doprowadza – czyli analizy Forex – fundamentalna i techniczna. Są to dwa najbardziej elementarne narzędzia, które pomagają w inwestowaniu na Forex.
Analiza techniczna wykorzystuje wykresy. Opiera się na zasadach powtarzalności historii i zasadzie, aby inwestować z trendem, a nigdy pod prąd (trend is your friend). Jest uważana za łatwiejszą i na szkoleniach online brokerzy uczą jej kursantów jako pierwszej na poziomach najniższych.
Analiza fundamentalna jest nieco bardziej skomplikowana i nie posiada empirycznych wykładników, jak wykresy. Polega na obserwacji świata i kraju pod kątem politycznym, gospodarczym, ekonomicznym. Wykorzystuje się w niej także czynniki mikro i makroekonomiczne. Dużo więcej czasu zajmuje nauka tej formy analizowania rynku, gdyż wymaga ona doświadczenia.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.