Budowanie widoczności Twojej strony internetowej w Google

Przedsiębiorcy są bardziej świadomi korzyści, jakie płyną z pozycjonowania swojej strony internetowej. Przenoszenie części lub całego biznesu do sieci sprawiło, że usługi tego typu stały się bardzo popularne. Jedną z metod, która jest wykorzystywana do podniesienia wyników w wyszukiwarce Google jest linkowanie strony, które polega na tworzeniu sieci połączeń witryny. Aby bardziej przybliżyć temat linkowania i wytłumaczyć dokładniej na czym polega postanowiliśmy zaprosić do wywiadu Marka Masalskiego- freelancera z Białegostoku, specjalistę ds. marketingu internetowego, który na codzień zajmuje się kompleksowymi usługami pozycjonowania stron.

Budowanie widoczności Twojej strony internetowej w Google 1

Redaktor: Witaj Marku, cieszę się, że zgodziłeś się na krótką rozmowę dotyczącą Twojej pracy. Czy możemy zaczynać?

Marek Masalski: Dzień dobry, dziękuję za zaproszenie. Tak, możemy zaczynać.

Redaktor: Dobrze, czy mógłbyś powiedzieć czym tak naprawdę jest linkowanie? Na czym to polega?

Marek Masalski: Linkowanie, inaczej Linkbuilding jest podstawowym sposobem na budowanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Całe działania polegają na zdobyciu linków prowadzących do strony. Linki, które są umieszczane i które mają pomóc w uzyskaniu najwyższej pozycji w rankingu dzielą się na kilka rodzajów, możemy wyróżniać spośród nich linki wewnętrzne, linki zewnętrzne oraz linki naturalne i nienaturalne, tzw. sztuczne.

Redaktor: Czyli linkbuilding to kompleksowe działania związane z budowaniem połączeń? Czy mógłbyś wskazać różnice pomiędzy poszczególnymi linkami?

Marek Masalski: Jeśli chodzi o linki wewnętrzne to są one umieszczane w obrębie witryny, które tworzą stronę. Zastosowanie linków wewnętrznych ułatwia nawigację użytkownikom oraz robotom sieciowym, przez co ruch na naszej stronie jest zwiększony. Warto wspomnieć, że ten rodzaj linkowania jest najszybszy, najprostszy i przez to najtańszy. Osoby, którym zależy na osiągnięciu zadowalającej pozycji w wynikach wyszukiwania powinny wykorzystać potencjał tego typu linkowania.

Linki zewnętrzne, jak sama nazwa wskazuje prowadzą z zewnętrznych źródeł. Mogą to być odnośniki prowadzące z innych naszych stron, bądź z innych witryn, które zaciekawiły się naszymi treściami, które oferujemy na stronie i zamieszczą na swojej witrynie link do nas.

Jeśli chodzi o linki naturalne i nienaturalne, to te pierwsze z nich powstają niezależnie od nas, czyli są wynikiem działań użytkowników bądź innych portali. Aby poprawić ilość linków naturalnych należy po prostu publikować ciekawe treści, które zainteresują czytelnika. Linki nienaturalne to wszelkie linki zdobyte w sposób sztuczny, najczęściej wygenerowane przez osoby zajmujące się SEO bądź programy.

Redaktor: Dziękuję, że sprecyzowałeś te pojęcia. W swojej wypowiedzi podkreśliłeś wartość linkowania wewnętrznego. Mógłbyś powiedzieć dlaczego linkowanie wewnętrzne jest tak ważne?

Marek Masalski: Linkowanie wewnętrzne, oprócz aspektów finansowych i kwestii, że jest to najprostsza metoda linkowania witryny to ważna rzecz, ze względu na działania Google, które wykorzystują wewnętrznych linków do weryfikacji treści jakie znajdują się na stronie. Dzięki odpowiednim działaniom jesteśmy w stanie podnieść wartość strony w „oczach” Google. Googlebot sprawdza stronę wchodząc w linki i weryfikując je. Takie działania skutkują tym, że Google wie, które podstrony są powiązane tematycznie, a im więcej ich znajdzie tym wyższy nasz wynik.

Redaktor: Podkreślasz niebywałe zalety, które płyną z pozycjowania stron. Czy przedsiębiorcy są świadomi tych zalet i często korzystają z usług, które oferujesz?

Marek Masalski: Od kilku lat zanotowuję wzrost zainteresowania tego typu działaniami. Wraz ze wzrostem technologicznym rośnie moim zdaniem świadomość przedsiębiorców, którzy dostrzegają potencjał i korzyści płynące z wysokim miejsc w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie pozycjonowanie skutkuje podniesieniem ruchu na stronie, co przekłada się na sprzedaż i wzrost popularności marki oraz ułatwia budowanie wizerunku i zaufania do produktów.

Redaktor: Dziękuje Ci za wywiad. Myślę, że Twoje odpowiedzi pomogą lepiej zrozumieć pozycjonowanie stron internetowych naszym czytelnikom.

Marek Masalski: Ja również dziękuje, pozdrawiam.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top