Buduj długoterminowe relacje z klientami

Firma jest tak cenna, jak klienci, którym służy. Klucz do sukcesu stanowi budowanie z nimi relacji, które wykraczają poza chwilę obecną.

Poznaj kilka wskazówek dotyczących rozwijania produktywnych i trwałych związków z klientem.

NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK NADMIERNA KOMUNIKACJA

Buduj długoterminowe relacje z klientami 1
small business, people and service concept – man seller giving paper bag to customer at cafe

Klienci, którzy nawiązują z twoją firmą stałą współpracę, polegają na tobie i liczą, że będziesz informował ich na bieżąco o swojej ofercie.

– Regularna komunikacja z klientami jest jednym z naszych największych priorytetów – zdradza przedstawiciel przedsiębiorstwa Nabiotech, która na stronie dietahcg.pl udziela pomocy zainteresowanym innowacyjną kuracją odchudzającą HCG i zaopatruje ich w niezbędne suplementy.

Nie zaniedbuj więc aktualizowania informacji o twojej firmie, a nawet ujawniaj trudności, jakie napotykasz.

BĄDŹ POŻYTECZNĄ SKARBNICĄ WIEDZY

Im więcej interesujących informacji dostarczasz, tym bardziej klient uzależnia się od nich, a co za tym idzie, również od ciebie.

– Dziel się wiedzą, stań się jej głównym źródłem – radzi przedstawiciel I.D. Point Polska, spółki prowadzącej na stronie italiastyle.pl sprzedaż mebli włoskich i poświęcony im blog.

Dodać należy ważną uwagę: powstrzymuj się przed bombardowaniem klientów wiadomościami nieistotnymi, o których wiesz, że ich nie zainteresują.

OFERUJ SWOJĄ SZCZEROŚĆ

Żaden związek, także biznesowy, nie przetrwa, jeśli obie strony nie będą wobec siebie uczciwe. Oprócz dostarczania produktu lub usługi, których potrzebuje twój klient, oferuj mu otwartość i uczciwość we wszystkich kontaktach. Właściciel Rett-Pol sklep.rettpol.com.pl, firmy oferującej usługi oraz wyposażenie w zakresie systemów alarmowych i dostępu z rejestracją czasu pracy, a także telewizji przemysłowej ostrzega:

– Klienci są inteligentni, wiedzą kiedy ich oszukujesz lub nimi manipulujesz. Nawet użycie niewinnego kłamstewka o tym, dlaczego nie oddzwoniłeś, może zaszkodzić twojej reputacji.

Dodać należy, że bez tej reputacji nie zdołasz utrzymać długotrwałych relacji, od których zależy powodzenie twojego biznesu.

ZAWSZE DOTRZYMUJ TERMINÓW

Dotrzymuj danego słowa. Gdy obiecasz, że zrobisz coś w umówionym terminie, w umyśle twojego klienta nie powinny zrodzić się żadne wątpliwości. W ten sposób uwalniasz go od niepewności, czy ważny produkt na pewno otrzyma na czas. To poczucie spokoju i bezpieczeństwa działa na twoją korzyść, gdyż klienci wolą trzymać się firmy, której mogą zaufać, niż tracić czas na szukanie kogoś innego. Nawet wtedy, gdy kuszeni są ciekawszą ofertą cenową.

ELIMINUJ NIESPODZIANKI

– Nikt nie lubi być nieprzyjemnie zaskakiwany – mówi przedstawiciel sklepu z polskimi meblami plmeble.pl, sprzedawanymi w kraju oraz całej Europie. – Gdy zdarzy się, że coś idzie nie tak, jak powinno, powiedz klientowi o napotkanych trudnościach.

Lepsza niepomyślna wiadomość, niż nieprzyjemne rozczarowanie w przeddzień umówionego terminu. Klient zapewne nie będzie zachwycony sytuacją, ale z pewnością nie zmieni opinii o twojej rzetelności.

MYŚL O KLIENCIE JAK O CZŁOWIEKU

Klienci to coś więcej niż tylko źródło przychodów. Każdy z nich ma swoje upodobania i preferencje dotyczące prowadzenia działalności, każdy też ma problemy. Dlatego słuchaj tego, co mówią, wyrażaj swoje opinie, udzielaj życzliwych rad. Im bardziej będziesz identyfikować się z klientem jako człowiekiem, a nie szansą na zarobianie pieniędzy, tym silniejsze będą między wami więzi.

NAGRADZAJ SWOICH LOJALNYCH KLIENTÓW

Jeśli nawiązałeś długotrwałe relacje z klientami, łatwo możesz wpaść w samozadowolenie i ich zaniedbać, rzucając się w wir poszukiwań następnych odbiorców. To częsty błąd.

– Klienci powinni być doceniani za lojalność – radzi przedstawiciel firmy Domus, największego importera ściennych i podłogowych płytek ceramicznych, które sprzedaje w bogatym asortymencie na stronie domus-sklep.pl. – Oferuj im rabaty i bonusy, szukaj też nowych wyrazów wdzięczności za to, że cię nie opuszczają i pozwalają zarabiać.

Przedstawione porady pomogą ci sprawić, że relacje ze stałymi klientami się zacieśnią, co pozytywnie wpłynie na twoją firmę nie tylko materialnie, ale także wizerunkowo. Warto o nich pamiętać, nawet w sytuacji, gdy liczba nowych nabywców rośnie.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top