Celo.pl – przesyłki z depozytem

Opublikowano: 6 czerwca 2012. Kategoria: Startupy. Tagi: ,

Branża transportowa to poważna część gospodarki. Celo.pl chce być miejscem, w którym spotykają się osoby, chcące przewieźć dowolny ładunek i firmy transportowe. A wszystko w aukcyjnym kontekście.Celo.pl – przesyłki z depozytem 1

Celo.pl jest odpowiedzią na potrzeby rynku wymagającego prostego, szybkiego i skutecznego narzędzia do zaspokajania potrzeb transportowych. Dzięki Celo.pl Zleceniodawcy, poszukujący Przewoźników, mają dostęp do darmowego serwisu aukcji transportowych na zasadzie „aukcji w dół”. W serwisie mają możliwość wstawić przesyłkę do transportu np. samochód czy meble w celu otrzymania darmowych ofert od Przewoźników, którzy jadą tą samą lub podobną trasą. Da to możliwość uzyskania oszczędności nawet do 70 proc. standardowej ceny za podobny transport. Rozwinięty system ocen i komentarzy pozwala wybrać sprawdzonych i rzetelnych Przewoźników – czytamy na stronie projektu.

Celo.pl – przesyłki z depozytem 2

Serwis tworzony jest przez jedną osobę, która współpracuje z firmą Getsoft.pl. Celo.pl jest obecnie w fazie otwartych testów. Twórca, Tomasz Zubel, chce by serwis miał docelowo ok. 5 tys. użytkowników miesięcznie.

Pomysł na Celo.pl, podobnie jak w dużej części opisywanych przez nas projektów, narodził się z trudnego doświadczenia twórcy, który kilkukrotnie miał trudności z przewiezieniem ładunku na większą odległość (brak zainteresowanych firm, stawki „z kosmosu”). Przed uruchomieniem Celo.pl dokonano analizy funkcjonowania podobnych projektów na Zachodzie – radzić mają sobie tam bardzo dobrze.

Zleceniodawcy mogą w Celo.pl wystawić swoją przesyłkę na aukcję. Należy ją opisać, poinformować o warunkach dostawy, czasie nadania i odbioru. Następnie czekać należy na oferty przewoźników – w odwróconym formacie aukcji. Na koniec wybrać wystarczy najlepszą ofertę.

Jak zapewnia twórca, przewoźnicy dzięki Celo.pl będą mogli zredukować puste przebiegi. Argumentem ma być również brak opłat abonamentowych i za licytację.

Przewoźnicy z pomocą serwisu uzyskują dostęp do ogromnej liczby potencjalnych Zleceniodawców. Dodatkowo dzięki udostępnieniu pomocnych narzędzi wyszukujących przesyłki lokalnie bądź na trasie, mogą unikać tzw. pustych przebiegów na swoich trasach. To znacznie upraszcza i przyspiesza wyszukiwanie dodatkowych zleceń transportowych – czytamy na stronie serwisu.

Celo.pl – przesyłki z depozytem 3

Każdy z użytkowników (zleceniodawca i przewoźnik) może otrzymywać komentarze od innych użytkowników – pozytywne, negatywne lub neutralne. Na profilach przewoźników znaleźć można również informację o pojazdach, których używa oraz kwocie ubezpieczenia.

Obok ofert na stronie projektu znaleźć można również okołotransportowy blog oraz serię poradników (m.in. jak transportować komputer, stół bilardowy czy motocykl).

Projekt zarabiać ma na prowizji od zaakceptowanych ofert. Dla ofert o wartości do 100 zł jej wysokość to 5,5 zł netto. Powyżej tej wartości obowiązuje prowizja procentowa – od 7,5 proc. do 2,5 proc. dla najwyższych zaakceptowanych ofert. Prowizję opłaca przewoźnik.

Czym projekt wyróżniać ma się na tle konkurencji?

Na polskim rynku istnieje jeden serwis działający w podobnym segmencie, nasz serwis będzie dawał możliwość automatycznego importowania opisów i zdjęć przedmiotów z aukcji i innych serwisów, którymi jesteśmy zainteresowani i chcemy uzyskać najniższy koszt transportu – mówi pan Tomasz.

Twórca poszukuje osób i innych wydawców do promowania serwisu za pomocą programu partnerskiego. Umożliwia on usługodawcom lub przewoźnikom pobranie unikalnego kodu – jeśli za jego pośrednikiem zostanie utworzone konto i nadana paczka, dostają oni 10 zł prowizji.

To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.

wystartowali.plCelo.pl – przesyłki z depozytem

Podziel się!

O autorze

wystartowali