Maj jest miesiącem Pierwszych Komunii, tysiące ośmiolatków w tym miesiącu przyjmie ważny sakrament. Częścią rytuału jest obdarowywanie dzieci prezentami. Całe rodziny uczestniczące w uroczystościach stają przed dylematem: co kupić ośmiolatkowi? Według badań serwisu Ceneo.pl tradycyjne pamiątki nadal są bardzo popularne, ale dzieci już coraz chętniej z okazji Pierwszej Komunii dostałyby iPada czy nowego smartfona.
Serwis Ceneo zapytał swoich użytkowników o prezenty, które ich zdaniem są najbardziej odpowiednie z okazji Pierwszej Komunii Świętej. Większość badanych wskazała na klasyczne rowery (43%), zegarki (27%) i łańcuszki (30%). Bardzo często prezentem jest także po prostu gotówka (30%). Z roku na rok jednak coraz popularniejsze są więc nowoczesne gadżety elektroniczne. Nikogo nie szokuje już laptop czy konsola na tę okazję mimo, iż taki prezent to wydatek rzędu minimum tysiąca złotych.
Od kilku lat niezmiennie wysoką popularnością cieszą się aparaty fotograficzne. Nowością się tzw. smartfony, które od mniej więcej dwóch lat podbijają serca także najmłodszych konsumentów.
Wyniki badania porównywarki Ceneo.pl pokazują, że zarówno prezenty, jak pieniądze na nie wydawane to kwestia bardzo indywidualna. Najwięcej bo aż 47% ankietowanych zadeklarowało, że na podarunek wyda od 300 do 500 zł. 19% nie wyda więcej niż 200 zł. Są jednak i tacy, którzy na te okazję są skłonni kupić wartego kilka tysięcy złotych quada czy motocykl.
Prezenty to tylko część wydatków z okazji Pierwszej Komunii. Rodzice ośmiolatków coraz częściej wydają większe sumy pieniędzy na stroje pierwszokomunijne oraz na organizację przyjęcia dla swojej pociechy. Przyjęcia niejednokrotnie przypominają swoją formą małe wesela. Takie typowo konsumpcyjne podejście do Pierwszej Komunii Świętej wzbudza wiele kontrowersji. Krytycy głośno mówią, że święto to coraz rzadziej ma charakter duchowo-religijny a i dla dzieci kojarzy się tylko i wyłącznie z prezentami.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...