Centralny przewodnik po mediach – Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów

Opublikowano: 20 lipca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Rovi przekonuje, że znalazła odpowiedź na pytanie: jak połączyć nadawców telewizyjnych, kablowych, internetowych i producentów sprzętu ze współczesnym, przyzwyczajonych do „internetowych doświadczeń” konsumentem. Istotnym argumentem jest tu współpraca z YouTube XL i nadzieja na odciągnięcie internautów sprzed komputerów.

Tradycyjna telewizja czuje z pewnością na karku oddech przekazów w streamingu, czy możliwych do ściągnięcia na domowe urządzenie. Rovi, firma znana do niedawna jako Macrovision, przedstawiła magazynowi Wired plany produkcji specjalnego czipu, który – zainstalowany w odbiornikach telewizyjnych czy dekoderach telewizji kablowej – umożliwiałby korzystanie z centralnego przewodnika medialnego, w którym użytkownik mógłby przeglądać, odtwarzać i dzielić się poprzez funkcje społecznościowe przekazy z YouTube XL, pochodzące od „tradycyjnych” nadawców oraz zapisane w pamięci domowych urządzeń.

Centralny przewodnik po mediach - Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów 1

Centralny przewodnik po mediach - Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów 2

Centralny przewodnik po mediach - Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów 3

Screeny pochodzą z serwisy wired.com

Firma ma nadzieję, że sami producenci sprzętu dostrzegą zalety rozwiązania, które pozwoli przyciągnąć przed ich produkty internautów. Wśród partnerów Rovi, którzy zapewniają treści w nowym systemie, obok wspomnianego już YouTube XL, znaleźli się między innymi: Blockbuster OnDemand, Flixster, Roxio CinemaNow, czy Slacker radio.

Zaletami nowego rozwiązania ma być naturalna integracja źródeł – będą one dostępne z jednego, tego samego miejsca (bez dodatkowych urządzeń, menu, oprogramowania). Wszystko ma być sterowalne za pomocą zwykłego pilota.

Centralny przewodnik medialny od Rovi, którego wstępna nazwa brzmi Liquid, składać się będzie z trzech podstawowych komponentów:

  • przewodnika po programach telewizyjnych i kablowych, który swoim interfejsem ma przypominać serwisy internetowe (pojawią się rekomendację, biografie aktorów etc.);
  • sekcji, w której użytkownicy będą mieli dostęp do własnych zasobów – wideo, zdjęć, czy muzyki, zebranych na dowolnym urządzeniu działającym na zasadach Plug and Play;
  • przewodnika po treściach partnerów – czyli np. YouTube XL.

Rovi planuje wypuszczenie pierwszych urządzeń z czipem w przyszłoroczne wakacje.

Jeszcze kilka zdań o YouTube XL

Na początku czerwca uruchomiona została specjalna wersja najpopularniejszego na świecie serwisu wideo – YouTube XL. Jest to zoptymalizowana dla odbiorników telewizyjnych odsłona portalu, która ma być prosta w obsłudze i interakcyjna – przypominając nieco doświadczenia z odtwarzaczem i płytami DVD.

You Tube XL to przede wszystkim większy i bardziej przejrzysty interfejs. Menu znajduje się po lewej stronie umożliwiając wybór funkcji odtwarzania wideo, wyszukiwania, czy kontrolowanie różnych ustawień. Serwis wspiera nagrania w jakość HD, co sprawia, że oglądane na dużym ekranie klipy nie ustępują jakością od starszych, telewizyjnych braci.

admagazine.pl

admagazine.plCentralny przewodnik po mediach – Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl