Centralny przewodnik po mediach – Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów

Firma Rovi przekonuje, że znalazła odpowiedź na pytanie: jak połączyć nadawców telewizyjnych, kablowych, internetowych i producentów sprzętu ze współczesnym, przyzwyczajonych do „internetowych doświadczeń” konsumentem. Istotnym argumentem jest tu współpraca z YouTube XL i nadzieja na odciągnięcie internautów sprzed komputerów.

Tradycyjna telewizja czuje z pewnością na karku oddech przekazów w streamingu, czy możliwych do ściągnięcia na domowe urządzenie. Rovi, firma znana do niedawna jako Macrovision, przedstawiła magazynowi Wired plany produkcji specjalnego czipu, który – zainstalowany w odbiornikach telewizyjnych czy dekoderach telewizji kablowej – umożliwiałby korzystanie z centralnego przewodnika medialnego, w którym użytkownik mógłby przeglądać, odtwarzać i dzielić się poprzez funkcje społecznościowe przekazy z YouTube XL, pochodzące od „tradycyjnych” nadawców oraz zapisane w pamięci domowych urządzeń.

Centralny przewodnik po mediach - Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów 1

Centralny przewodnik po mediach - Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów 2

Centralny przewodnik po mediach - Rovi łączy nadawców, producentów sprzętu i konsumentów 3

Screeny pochodzą z serwisy wired.com

Firma ma nadzieję, że sami producenci sprzętu dostrzegą zalety rozwiązania, które pozwoli przyciągnąć przed ich produkty internautów. Wśród partnerów Rovi, którzy zapewniają treści w nowym systemie, obok wspomnianego już YouTube XL, znaleźli się między innymi: Blockbuster OnDemand, Flixster, Roxio CinemaNow, czy Slacker radio.

Zaletami nowego rozwiązania ma być naturalna integracja źródeł – będą one dostępne z jednego, tego samego miejsca (bez dodatkowych urządzeń, menu, oprogramowania). Wszystko ma być sterowalne za pomocą zwykłego pilota.

Centralny przewodnik medialny od Rovi, którego wstępna nazwa brzmi Liquid, składać się będzie z trzech podstawowych komponentów:

  • przewodnika po programach telewizyjnych i kablowych, który swoim interfejsem ma przypominać serwisy internetowe (pojawią się rekomendację, biografie aktorów etc.);
  • sekcji, w której użytkownicy będą mieli dostęp do własnych zasobów – wideo, zdjęć, czy muzyki, zebranych na dowolnym urządzeniu działającym na zasadach Plug and Play;
  • przewodnika po treściach partnerów – czyli np. YouTube XL.

Rovi planuje wypuszczenie pierwszych urządzeń z czipem w przyszłoroczne wakacje.

Jeszcze kilka zdań o YouTube XL

Na początku czerwca uruchomiona została specjalna wersja najpopularniejszego na świecie serwisu wideo – YouTube XL. Jest to zoptymalizowana dla odbiorników telewizyjnych odsłona portalu, która ma być prosta w obsłudze i interakcyjna – przypominając nieco doświadczenia z odtwarzaczem i płytami DVD.

You Tube XL to przede wszystkim większy i bardziej przejrzysty interfejs. Menu znajduje się po lewej stronie umożliwiając wybór funkcji odtwarzania wideo, wyszukiwania, czy kontrolowanie różnych ustawień. Serwis wspiera nagrania w jakość HD, co sprawia, że oglądane na dużym ekranie klipy nie ustępują jakością od starszych, telewizyjnych braci.

admagazine.pl

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

09.05.2025 PM Showcase Day
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top