Centrum logistyczne Zalando pod Szczecinem rozpoczęło działalność

Opublikowano: 6 grudnia 2018. Kategoria: Rynek. Tagi:

Zalando – wiodąca europejska platforma modowo-lifestyle’owa, oficjalnie oddało do użytku centrum logistyczne pod Szczecinem. Inwestycja jest kolejnym krokiem w poszerzaniu sieci logistycznej Zalando, mającym na celu zapewnienie wysokiej jakości obsługi rosnącej grupie klientów, która liczy obecnie ponad 25 milionów konsumentów na 17 rynkach.

Centrum w Gardnie ma 130 tys. mkw. powierzchni i zaliczane jest do największych obiektów logistycznych w Polsce. Wyposażone jest w najnowocześniejsze rozwiązania intralogistyczne, w tym dwie pięciopoziomowe wieże wysokiego składowania, które mogą pomieścić do kilkunastu milionów sztuk towaru. Wysoki poziom automatyzacji zapewniają cztery sortowniki marki Optimus Sorters, które sortują produkty pod konkretne zamówienie. Centrum zarządzane jest przez zewnętrznego podwykonawcę – firmę FIEGE, która na potrzeby obsługi centrum zatrudnia już około 1000 pracowników. Obiekt obsługiwać będzie zamówienia głównie z Polski, Niemiec, Austrii, Austrii, Szwajcarii, Holandii i krajów nordyckich.

Prace budowlane w centrum rozpoczęły się w sierpniu 2016 roku, a pierwsza przesyłka została wysłana z końcem ubiegłego roku. Obiekt zaopatrywał też sieć logistyczną Zalando podczas tegorocznego, rekordowego Black Friday.

Sieć logistyczna Zalando rozwija się zgodnie z ogólnie przyjętą strategią firmy. Nowo otwarty obiekt pod Szczecinem dołącza do bazy jedenastu centrów logistycznych na pięciu rynkach. Zalando przygotowuje się do otwarcia kolejnych dwóch centrów w Polsce: pod Łodzią i w Olsztynku, obsługującego dostawy klubu zakupowego Zalando Lounge. Uruchomienie obu obiektów planowane jest na 2019 rok.

Dawid ZarazińskiCentrum logistyczne Zalando pod Szczecinem rozpoczęło działalność

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.