Chatboty na Messengerze

Messenger należy do jednych z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Każdego dnia użytkownicy korzystający z Facebooka i nie tylko wysyłają za pomocą Messengera ponad 45 milionów wiadomości. Ponieważ wielu przedsiębiorcom zależy na stałym kontakcie ze swoimi klientami, coraz częściej korzystają z nowoczesnych rozwiązań, jakimi są chatboty.

Chatboty na Messengerze 1Jedną z największych zalet Messengera jest fakt, iż użytkownicy mają do niego dostęp zarówno z poziomu smartfona jak i komputera przez 24 h. Chatbot Messenger posiada więc dostęp do całej potrzebnej mu wiedzy na dany temat, w dodatku odpisuje błyskawicznie. Korzyści są ogromne – oszczędności finansowe, jak i poprawę satysfakcji użytkowników. Komunikacja z botem jest wygodniejsza z wielu powodów np. posiada ona formę mniej formalną, przez co klientom często łatwiej zadać dodatkowe, czasem krępujące ich pytania, prościej jest również odebrać informację na Messengerze, niż znaleźć ją w poczcie e-mail. Czatbot jako doradca zakupowy dostępny na Messengerze doskonale sprawdza się w sklepach internetowych. Korzysta z jego usług już wiele firm np. pomaga wybrać styl i kolorystykę makijażu w zależności od naszego wieku, czy też w oparciu o konkretny strój. Wybrany w ten sposób podkład, czy pomadkę możemy zakupić od razu, ponieważ jeśli tylko wyrazimy taką chęć zostajemy przekierowani na stronę sklepu.

Chatbot Messenger doskonale usprawnia także prowadzenie loterii lub konkursu. Dotychczas ich organizacja na fanpage’u pochłaniała dużo czasu przy samej obsłudze zgłoszeń konkursowych. Obecnie to dedykowany Chatbot może przejąć tę rolę, weryfikując poprawność zgłoszeń, ich zgodność z regulaminem, jak również wyłaniając zwycięzców oraz powiadamiając  ich o wygranej.

Aby używać Facebook Messenger, wystarczy zaimplementować go na swoją stronę internetową – sposób jest zależny od oprogramowania. Wówczas mamy możliwość wyboru opcji, jakie daje nam Chatbot Messenger, a w przypadku, gdy potrzebujemy bardziej inteligentnego bota, możemy skorzystać z  oprogramowania do jego nauki. Pamiętajmy także, że spersonalizowanego i dedykowanego naszym potrzebom bota mogą stworzyć dla nas specjaliści. Skonfigurują go oni w taki sposób, aby uczył się odpowiedniego zachowania, zapamiętywania, przetwarzania zdobytych danych, a w rezultacie odpowiadał coraz bardziej profesjonalnie na zadawane przez klientów pytania.

Zastosowanie chatbota na stronie firmy nie tylko sprawi, że nabierze ona profesjonalnego charakteru, wpływając pozytywnie na wizerunek firmy, ale także znacznie usprawni kontakt z klientem, przy jednoczesnych, niebagatelnych oszczędnościach związanych z tradycyjną obsługą klienta przez pracowników etatowych.

Opracowanie na podstawie: https://www.mysocialseller.com/

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top