Aż 45 proc. Polaków używających Internetu deklaruje, że chętnie korzystałoby z elektronicznych form dostarczania rachunków za telefon czy kablówkę – wynika z raportu „F-inbox.pl” przygotowanego przez firmę badawczą Ipsos i agencję Think Kong.
Mimo stosunkowo dużej gotowości Polaków korzystających z Internetu do przejścia na elektroniczne formy rachunków za popularne usługi, nadal aż 89 procent faktur przychodzi do odbiorców indywidualnych w formie papierowej. Jednocześnie stosunkowo niewiele firm podejmuje działania skłaniające klientów do rezygnacji z otrzymywania drukowanych faktur.
Najczęściej do rozliczeń elektronicznych przekonują Polaków firmy telekomunikacyjne – komentuje Nobert Kilen z agencji interaktywnej Think Kong, współautor raportu – Inne branże są mniej aktywne i w rezultacie tylko 15% Polaków przyznaje, że ostatnio spotkało się takimi propozycjami.
Do zalet otrzymywania rachunków w formie elektronicznej, zwolennicy takich rozwiązań zaliczają przede wszystkich wygodę. Taki argument wskazuje aż 66 proc. osób, które chętnie płaciłyby za usługi na podstawie elektronicznych obrazów faktur. Następne wskazywane atrybuty e-rozliczeń to np. łatwe dokonywanie płatności (25 proc. wskazań), możliwość prostego uzyskania informacji o otrzymanym rachunku (22 proc.), gromadzenia wszystkich rachunków w jednym miejscu, a także szybszego niż w przypadku tradycyjnych metod dostarczania dokonywania płatności (po 18 proc.). Jedynie 6 proc. respondentów wskazało jako zaletę rozliczeń elektronicznych ich aspekt ekologiczny.
Odsetek konsumentów otrzymujących obraz faktury w formie elektronicznej w Polsce w porównaniu do innych krajów jest nadal bardzo niski. To niecałe 25 %. Dużo mniej niż w większości krajów Europy – podkreśla Krzysztof Chmielewski z Ipsos Polska.
Każdy z nas otrzymuje 4 lub 5 faktur miesięcznie. Skłonienie choćby części osób do przejścia na elektroniczne formy rozliczeń to dla każdego dużego usługodawcy wielomilionowe oszczędności – dodaje Norbert Kilen z Think Kong.
Bezpłatny raport F-Inbox jest dostępny na stronie http://f-inbox.pl
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.