Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie nowoczesnej strony internetowej bez przeprowadzonych działań zmierzających do jej pozycjonowania. Bez tego nie będzie się można przebić w walce z konkurencją, dlatego należy mieć takie działania na uwadze i odpowiednio je planować. Nim rozpocznie się pracę nad pozycjonowaniem strony internetowej, warto postarać się o działania, które będą zmierzać do wykonania audytu SEO. To dzięki niemu witryna zostanie odpowiednio przygotowana do pozycjonowania i będzie można liczyć na to, że ten proces przyniesie lepsze efekty.

Audyt SEO – co kryje się za takimi działaniami?
Analizę przydatności audytu i jego formy należy rozpocząć od pytania o to czym jest audyt SEO. To kluczowa kwestia, by zrozumieć, na czym audyt SEO polega i co powinno się na niego składać. Audyt ma za zadanie przeprowadzić analizę, dzięki której będzie można sprawdzić funkcjonowanie strony internetowej i jednocześnie ocenić, jakie działania powinny być podjęte, by poprawić jej działanie i tym samym zwiększyć szansę na to, że pozycjonowanie przyniesie pozytywne efekty.
Przeprowadzone w odpowiedni sposób audyty SEO przyniosą informacje na temat tego jak strona funkcjonuje w danym momencie i jakie są możliwości jej rozwoju po przeprowadzeniu działań zmierzających do usunięcia niedoskonałości w jej pracy.
Audyt SEO – jakie elementy powinien zawierać?
Przeprowadzaniem audytu zajmują się specjaliści SEO, którzy będą następnie podejmować się działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej. Każdy, kto specjalizuje się w tej branży, ma swoje indywidualne podejście do audytu i techniki jego realizowania. Warto mieć tego świadomość, natomiast można mówić o pewnych ogólnych kwestiach, które zawsze należy mieć na uwadze.
Nie da się wykonać audytu jeśli nie przeprowadzi się analizy treści i budowy strony internetowej. Należy przeprowadzić analizę kodu źródłowego i ocenić w nim potencjalne błędy a treść strony uporządkować w taki sposób, by można było się w niej dobrze odnaleźć jeśli chodzi o umieszczone nagłówki, tak by zachowana była właściwa hierarchia.
Przeprowadzenie audytu SEO to również działania zmierzające do wypracowania słów kluczowych, które są najważniejsze dla funkcjonowania strony i powinny być pozycjonowane. W grę wchodzą jeszcze tak istotne kwestie jak analiza konkurencji, by firma wiedziała jakie kierunki rozwoju dla danej strony wybrać.
Na audyt SEO składają się również analizy takich kwestii jak techniczne SEO i przygotowanie strony pod pozycjonowanie.
Po przeprowadzonym audycie
Właściwie przeprowadzony audyt będzie przynosił wiele cennych informacji na temat funkcjonowania strony internetowej. To zaś sprawi, że będzie można podjąć się działań optymalizacyjnych, tak by poprawić funkcjonowanie witryny i zmienić w niej te elementy, które będą wymagały poprawy, by była lepiej przygotowana do działań, które związane będą z jej pozycjonowaniem. Najlepiej jeśli audyt będzie wykonany przez firmę, która potem zajmie się również optymalizacją witryny.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...