Współczesne nośniki reklamy zewnętrznej coraz częściej wykonywane są z nowoczesnych materiałów, które są spójne z wizerunkiem wykorzystujących je firm oraz wymaganiami estetycznymi pozwalającymi idealnie dopasować je wizualnie do krajobrazu miejskiego. Jednym z takich materiałów jest między innymi dibond, o którym więcej dowiesz się z tego artykułu.
Czym jest dibond?
Dibond, nazywany także alcubodem lub płytą typu bond, to materiał, który został wynaleziony w 1964 roku i do 1991 roku jego produkcja była objęta prawem patentowym. Zaliczany jest on do materiałów kompozytowych, wobec tego najczęściej płyta dibond składa się z kilku warstw aluminium, które połączone są ze sobą za pomocą rdzenia polietylenowego. W przypadku kasetonów reklamowych z dibondu ich plecy dodatkowo wykonywane są natomiast z trwałej płyty PCV.
Płyta dibond może być wykończona za pomocą lakierów, druków cyfrowych, sitodruków czy oklejania folią. Dzięki temu znajduje ona powszechne zastosowanie w przypadku wykonywania różnorodnych szyldów, tablic reklamowych, kasetonów czy stojaków.
Co wyróżnia materiał jakim jest dibond?
Dibond pomimo swojej kompozytowej struktury jest materiałem lekkim, a zarazem sztywnym oraz odpornym na działanie czynników atmosferycznych, przez co z powodzeniem może być wykorzystywany do wykonywania z niego kasetonów reklamowych stosowanych na zewnątrz. Ponadto wyróżnia się on także łatwą obróbką pozwalającą wykonywać z niego elementy w niemal dowolnych kształtach, a także umożliwia zamontowanie w nim oświetlenia LED.
Dlatego też to właśnie z dibondu coraz częściej powstają nośniki reklam, które są trwałe, estetyczne oraz nie tracą swojego pierwotnego wyglądu przez długi czas. Dodatkowym wyróżnikiem tego materiału jest także jego atrakcyjny stosunek ceny do jakości oraz możliwość wykończenia go w niemal dowolnym kolorze i fakturze, także tej imitującej metal.
Rodzaje nośników reklamy z dibondu
Właściwości dibondu sprawiają, że obecnie jest on jednym z najpowszechniej stosowanych materiałów do wykonywania reklam zewnętrznych i nie tylko. Dowodem na to jest choćby fakt, że na rynku znaleźć można coraz więcej producentów reklam dibondowych, takich jak firma DRW STUDIO.
Wśród najpopularniejszych rodzajów reklam z dibondu wyróżnić można natomiast:
- kasetony reklamowe — będące estetyczną formą reklamy świetlnej 3D, wykorzystującej podświetlenie LED, wyróżniające je na tle budynków także nocą. Przyjmują one najczęściej formę prostopadłościanów, choć nie tylko, na których umieszczane jest logo firmy lub inne związane z nią informacje i mogą być stosowane zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków. Dostępne są w wersjach jedno i dwustronnych, pozwalających dopasować je do danych potrzeb.
- Szyldy reklamowe — w postaci jednowymiarowych elementów reklamowych przyjmujących najczęściej kształt prostokąta lub kwadratu, pozwalające na umieszczenie informacji o danej firmie lub jej reklamy w przestrzeni publicznej, nie koniecznie w okolicach samej siedziby przedsiębiorstwa.
- Stojaki reklamowe — wykorzystywane przede wszystkim podczas wszelkiego rodzaju targów i eventów branżowych, pozwalające zaprezentować ofertę firmy.
Zalety reklam dibondowych
Płyta dibond wykorzystywana jako nośnik reklamy to obecnie jedno z najlepszych dostępnych rozwiązań. Zaletami reklam dibondowych jest bowiem przede wszystkim ich trwałość, odporność na uszkodzenia, a także możliwość formowania ich w niemal dowolne kształtu oraz podświetlania umieszczonych na nich informacji. Dodatkowo ich uniwersalność i wysoka estetyka pozwalają dopasować je do niemal każdej branży, także tej kierującej swoją ofertę do ekskluzywnej grupy odbiorców.
Podsumowując dibond to nowoczesny, trwały materiał, który za sprawą swoich właściwości użytkowych i dekoracyjnych przewyższa, chociażby plexi czy aluminium. Dlatego też zastanawiając się nad reklamą zewnętrzną dla swojej firmy lub szyldem, warto zdecydować się na wykonanie ich właśnie z niego, zyskując przy tym nie tylko pożądany efekt marketingowy, ale także trwałe, eleganckie i w pełni dopasowane do wizerunku danego przedsiębiorstwa rozwiązanie.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.