Pytasz samego siebie, co to jest mailing, co ma na celu? Do czego nam służy? Przekonajmy się.
Ten sposób reklamy w internecie zdobywa coraz większe uznanie. E-mail marketing to już jeden z najbardziej popularnych kanałów do rozsiewania informacji, zarówno w relacji firma — kontrahent, jak i firma — firma.
Mailing polega zwyczajnie na rozsyłaniu za pomocą poczty elektronicznej, jak Gmail czy Outlook, informacji o charakterze marketingowym i reklamowym.
Już na wstępie warto podkreślić, że mailing nie jest tym samym, co newsletter. Podstawowa różnica polega na systematyczności w wysyłaniu. Co to jest mailing? To jednorazowa, masowo wysyłana wiadomość, bez ustalonego terminu. Prawie zawsze ma na celu sprzedaż, na przykład informacja o konkretnym nowym produkcie/akcji ze zniżką przez mailing o 15%, z typowym wezwaniem call-to-action. Nadawca nie oczekuje żadnej odpowiedzi od klienta.
A co to jest newsletter? W przeciwieństwie do poprzedniego pojęcia jest on długoterminową strategią i opiera się głównie na budowaniu relacji z odbiorcami. Służy głównie do obustronnej komunikacji i informowania o nowościach. Wysyłany jest z jednakową częstotliwością, zazwyczaj ostatniego dnia miesiąca i zawiera konkretną tematykę związaną ze stroną firmy.
Co to jest mailing pod względem struktury? Charakteryzuje się przeważnie przewagą grafiki nad tekstem. To mocno wyróżniająca się forma. Mamy jeden sprecyzowany temat i cel wysyłanej wiadomości, z przyciskiem call-to-action: ,,załóż konto”, ,,kup teraz”, ,,zapisz się już dziś”.
Mailing jest bardzo powszechnym narzędziem, korzystają z niego marki na każdym stopniu rozwoju. E-mail marketing jest tak chętnie wykorzystywany przez sprzedawców między innymi przez wielokrotnie niższe koszty dotarcia do danego odbiorcy, niż gdyby próbowali to osiągnąć za pomocą starych, papierowych wersji reklamy. Efekt działania jest natychmiastowy — wiadomość dociera w ciągu kilku sekund. Możliwe jest ścisłe określenie naszej grupy docelowej, dzięki czemu taka forma reklamy ma wysoką skuteczność, oraz zaplanowanie całej kampanii – wiemy dokładnie ile, do kogo oraz w jakim czasie wysyłamy e-maili. Mailing gwarantuje nam również indywidualnie podejście do klienta.
Podstawą dobrej jakości e-mail marketingu jest zbudowanie naszej bazy adresowej. Można takowe zakupić, jednak pewnym mankamentem może okazać się ich efektywność, jako że odbiorcy nie wyrazili zgody przetwarzanie danych osobowych oraz nie potwierdzili aktywności adresu dla nas. Takie wiadomości określa się popularnie mianem spamu. Jeżeli będziemy wysyłać e-maile tylko do osób, które nam na to pozwoliły, nie zniechęcimy odbiorców i nie będziemy wykraczać poza prawo.
Jak tego dokonać? Istnieją wykwalifikowane firmy oferujące profesjonalne usługi w tym zakresie, które znają się na tym i oferują bezpieczne wysyłki emaili przez api takie jak np. https://emaillabs.io/
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.