Co to jest mailing?

Pytasz samego siebie, co to jest mailing, co ma na celu? Do czego nam służy? Przekonajmy się.

Co to jest mailing? 1

Ten sposób reklamy w internecie zdobywa coraz większe uznanie. E-mail marketing to już jeden z najbardziej popularnych kanałów do rozsiewania informacji, zarówno w relacji firma — kontrahent, jak i firma — firma.

Mailing polega zwyczajnie na rozsyłaniu za pomocą poczty elektronicznej, jak Gmail czy Outlook, informacji o charakterze marketingowym i reklamowym.

Już na wstępie warto podkreślić, że mailing nie jest tym samym, co newsletter. Podstawowa różnica polega na systematyczności w wysyłaniu. Co to jest mailing? To jednorazowa, masowo wysyłana wiadomość, bez ustalonego terminu. Prawie zawsze ma na celu sprzedaż, na przykład informacja o konkretnym nowym produkcie/akcji ze zniżką przez mailing o 15%, z typowym wezwaniem call-to-action. Nadawca nie oczekuje żadnej odpowiedzi od klienta.

A co to jest newsletter? W przeciwieństwie do poprzedniego pojęcia jest on długoterminową strategią i opiera się głównie na budowaniu relacji z odbiorcami. Służy głównie do obustronnej komunikacji i informowania o nowościach. Wysyłany jest z jednakową częstotliwością, zazwyczaj ostatniego dnia miesiąca i zawiera konkretną tematykę związaną ze stroną firmy.

Co to jest mailing pod względem struktury? Charakteryzuje się przeważnie przewagą grafiki nad tekstem. To mocno wyróżniająca się forma. Mamy jeden sprecyzowany temat i cel wysyłanej wiadomości, z przyciskiem call-to-action: ,,załóż konto”, ,,kup teraz”, ,,zapisz się już dziś”.

Mailing jest bardzo powszechnym narzędziem, korzystają z niego marki na każdym stopniu rozwoju. E-mail marketing jest tak chętnie wykorzystywany przez sprzedawców między innymi przez wielokrotnie niższe koszty dotarcia do danego odbiorcy, niż gdyby próbowali to osiągnąć za pomocą starych, papierowych wersji reklamy. Efekt działania jest natychmiastowy — wiadomość dociera w ciągu kilku sekund. Możliwe jest ścisłe określenie naszej grupy docelowej, dzięki czemu taka forma reklamy ma wysoką skuteczność, oraz zaplanowanie całej kampanii – wiemy dokładnie ile, do kogo oraz w jakim czasie wysyłamy e-maili. Mailing gwarantuje nam również indywidualnie podejście do klienta.

Podstawą dobrej jakości e-mail marketingu jest zbudowanie naszej bazy adresowej. Można takowe zakupić, jednak pewnym mankamentem może okazać się ich efektywność, jako że odbiorcy nie wyrazili zgody przetwarzanie danych osobowych oraz nie potwierdzili aktywności adresu dla nas. Takie wiadomości określa się popularnie mianem spamu. Jeżeli będziemy wysyłać e-maile tylko do osób, które nam na to pozwoliły, nie zniechęcimy odbiorców i nie będziemy wykraczać poza prawo.

Jak tego dokonać? Istnieją wykwalifikowane firmy oferujące profesjonalne usługi w tym zakresie, które znają się na tym i oferują bezpieczne wysyłki emaili przez api takie jak np. https://emaillabs.io/

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top