Wydaje się, że content marketing to pojęcie stosunkowo nowe, jednak tak nie jest. Od dawna wiele działań realizowanych przez agencje reklamowe opierały się o publikację dobrych treści i choć jeszcze wtedy nikt nie nazywał tych kampanii content marketingiem to odnosiły one pożądany efekt.
Lepszy od reklamy?
Czym tak właściwie jest content marketing? Przybliżyć to pojęcie może polska nazwa: marketing treści. Działania tego typu polegają na dostarczaniu odbiorcom materiałów tekstowych i wizualnych, które mają poszerzyć ich wiedzę w jakiejś dziedzinie. Jednocześnie takie treści powinny wywołać pewną interakcję między firmą a klientami, w postaci komentarzy, udostępnień, czy „lajków”. Można się zastanawiać po co nam content marketing, skoro mamy reklamę? Warto zauważyć kolosalną różnicę jaka zachodzi między tymi dwoma rodzajami działań. Typowy marketing jest relacją jednokierunkową – odbiorca otrzymuje przekaz i może tylko podjąć konsumencką decyzję. Content marketing ma za zadanie zbudować pozycję danej marki, poprzez systematyczne wzbudzanie zaufania klienta fachową wiedzą i profesjonalizmem.
Dystrybucja zewnętrzna i wewnętrzna
Są różne rodzaje dystrybucji content marketingu, główne to zewnętrzna i wewnętrzna. W przypadku dystrybucji wewnętrznej materiały umieszczamy na swojej stronie, bądź blogu. W ten sposób nasi potencjalni klienci, zaczynają tę stronę kojarzyć z pewnymi przydatnymi informacjami, które mogą z pożytkiem dla siebie wykorzystać. Tak właśnie powstaje zaufanie wobec marki. Dystrybucja zewnętrzna natomiast jest droższa, bo płacimy za publikację na stronach wydawców, ale z drugiej strony nasze treści docierają do większej ilości odbiorców. „W kontekście wzmacniania pozycji produktu i firmy, warto zauważyć, że obecność publikacji w renomowanych serwisach działa tylko na korzyść” mówi Paweł Strykowski – właściciel bloga Content Marketing Polska.
Dlaczego content marketing miałby być lepszy od reklamy? Po pierwsze klienci otrzymują nie tylko informacje, które mają ich zachęcić do kupna, ale także przydatne treści z danej dziedziny, po drugie – takim treściom są w stanie szybciej zaufać.
Jak sprawdzić skuteczność działań
Podejmując działania content marketingowe powinniśmy zastanowić się nad metodami sprawdzania ich skuteczności. Jest kilka wskaźników, których obserwacja może nam pomóc w określeniu oddziaływania prowadzonej przez nas kampanii. Jednym z nich jest na przykład ilość pozyskanych kontaktów, czyli pomiar leadów. Tu na przykład liczy się liczba zapytań o ofertę, subskrypcji newslettera, czy bloga oraz ilość pobranych materiałów. To kryterium łączy się bezpośrednio z innym – z poziomem interakcji z klientami. Im większa jest ta interakcja, o tym większym zaangażowaniu możemy mówić. To kryterium jest też stosunkowo łatwo mierzalne – poprzez na przykład „lajki”, „tweety”, udostepnienia i komentarze pod artykułami.
Warto także zwrócić uwagę na liczbę linków do naszych treści, które internauci rozpowszechniają na swoich stronach, bądź za pośrednictwem portali społecznościowych. O tym jak content marketing zmienił branżę SEO można przeczytać w artykule: Stare SEO umarło, nowe to content marketing. Pomocny może być także pomiar konsumpcji, który badamy na podstawie wyświetleń, czy także pobrań danego materiału. Nie ma konieczności samodzielnego liczenia wszystkich mierników, można skorzystać z jednego ze specjalnie w tym celu stworzonych narzędzi, takich jak Google Analytics.
Podczas przeprowadzania działań content marketingowych bardzo ważne jest systematyczne sprawdzanie ich skuteczności, tak aby w razie potrzeby dopasować swoją kampanię i zwiększyć efektywność jej oddziaływania.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.