Rynek pierwotny Warszawy wyróżnia się zadziwiająco intensywnym tempem rozwoju zarówno w skali kraju, jak i całej Europy Środkowo-Wschodniej. Deweloperom zależy więc na konkurencyjności swojej oferty – dlatego coraz częściej stosują innowacyjne i przemyślane rozwiązania, które są w stanie odczuwalnie podnieść standard realizowanych inwestycji.

Z tego artykułu dowiesz się, na jakie udogodnienia można liczyć kupując nowe mieszkanie w Warszawie.
Solidne podstawy
Każda z realizowanych na terenie Warszawy inwestycji mieszkaniowych obowiązkowo posiada podstawowe udogodnienia. Zaliczamy do nich następujące elementy:
- ogrodzenie i dobre zagospodarowanie przynależnego terenu. Coraz częściej stosuje się też systemy całodobowego monitoringu, a w niektórych inwestycjach też ochronę;
- strefy rekreacji dla mieszkańców, w tym dla dzieci, często też siłownie lub boiska na świeżym powietrzu. Ten element zagospodarowania jest coraz bardziej ceniony przez osoby poszukujące nowej inwestycji mieszkaniowej w Warszawie;
- wystarczająca liczba miejsc parkingowych – już przeważnie w obrębie podziemnych parkingów. Naziemne stanowiska są nieliczne i są przeznaczone dla gości mieszkańców oraz osób z niepełnosprawnością;
- nowoczesne windy, często zjeżdżające do poziomu podziemnych garaży; komórki lokatorskie oraz wspólne pomieszczenia do przechowywania wózków i rowerów;
- infrastruktura dla rowerzystów – stojaki na terenie osiedla, zadaszone wiaty, lub nawet stacje naprawy rowerów (jak w inwestycji Osiedle Latte);
- zaplecze handlowo-usługowe – na parterze bloków mieszkalnych często znajdziemy sklepy, salony fryzjerskie, punkty pocztowe oraz inne obiekty pozwalające na załatwienie podstawowych spraw bez konieczności opuszczania osiedla.
Coraz częściej stosuje się również innowacyjne technologie – takie jak panele słoneczne do zasilania części wspólnych, filtry antysmogowe czy ładowarki do aut elektrycznych. Te rozwiązania chętnie wprowadzają wiodący deweloperzy, tacy jak Murapol, Dom Development, Skanska czy Develia.
Segment premium – infrastruktura dla wymagających
Coraz więcej deweloperów Warszawy wchodzi w segment premium – takie dzielnice, jak Śródmieście, Ochota, Wola, prawie cały Mokotów, Włochy oraz Wilanów są obszarem dedykowanym pod inwestycje o wysokim standardzie.
Co oferują nabywcom prestiżowe apartamenty w stolicy? Oprócz podstawowej infrastruktury, w obrębie tych inwestycji często znajdziemy zaplecze rekreacyjne-sportowe, na które składają się prywatne kluby fitness, centra spa, baseny czy saunaria. Zadbano też o przestrzeń do integracji i rozrywki oraz zaplecze usługowe i handlowe: na terenie kompleksów funkcjonują sale klubowe, bawialnie dla dzieci, sklepy, kawiarnie oraz restauracje. Nierzadko inwestycje takie jak Royal Residence oferują usługi portierni i concierge.
Nie zapominajmy też o willach miejskich, szczególnie popularnych na Wilanowie – też należą do segmentu premium, i są wyposażone w dedykowaną infrastrukturę. W lokalach często zaprojektowano ogrzewanie podłogowe, klimatyzację, systemy smart home, filtry antysmogowe, preinstalacje pod kominek oraz system centralnego odkurzacza.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...