Core Web Vitals – co to jest i czemu są tak istotne?

Jedną z podstawowych zasad rozwoju wyszukiwarek internetowych, w tym Google, jest dostarczanie użytkownikom materiałów, których szukają. Możemy mieć na myśli zarówno dostarczenie najlepszych odpowiedzi na zadane pytania jak i zapewnienie wysokiej jakości doświadczeń związanych z konsumpcją treści. Core Web Vitals stanowi element tej koncepcji. To właśnie te wskaźniki pozwalają oceniać doświadczenia użytkowników na stronie. Wykorzystywane są przede wszystkim w pozycjonowaniu stron internetowych – a każdy specjalista marketingu internetowego powinien dokładnie widzieć jak je wykorzystać w swojej pracy.

Core Web Vitals – co to jest i czemu są tak istotne? 1

Core Web Vitals – co to jest i czemu są tak istotne?

Jedną z podstawowych zasad rozwoju wyszukiwarek internetowych, w tym Google, jest dostarczanie użytkownikom materiałów, których szukają. Możemy mieć na myśli zarówno dostarczenie najlepszych odpowiedzi na zadane pytania jak i zapewnienie wysokiej jakości doświadczeń związanych z konsumpcją treści. Core Web Vitals stanowi element tej koncepcji. To właśnie te wskaźniki pozwalają oceniać doświadczenia użytkowników na stronie. Wykorzystywane są przede wszystkim w pozycjonowaniu stron internetowych – a każdy specjalista marketingu internetowego powinien dokładnie widzieć jak je wykorzystać w swojej pracy.

Czym są Core Web Vitals? Definicja

Core Web Vitals to podstawowe wskaźniki internetowe. Stanowią trzy mierniki, które pozwalają określić, jak klient odbiera daną stronę pod względem samego zadowolenia z jej używania. Jej najważniejszy i zarazem skuteczny w pomiarze miernik stanowi performance. Od maja 2021 roku CWV stał się jednym z czynników rankingowych Google, czyli czynników wpływających bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Od czerwca 2021 można zauważyć wpływ tych zmian na fluktuację wyników w SERP.

Core Web Vitals obejmują:

  • Largest Content Painful (LCP) – czas potrzeby na wyrenderowanie największego elementu strony. Może to być treść lub tekst wyświetlany w zaznaczonym obszarze. Czas ten mierzy się od momentu, w którym użytkownik wybierze dany adres URL. W idealnym przypadku ten Core Web Vital powinien mieć wartość poniżej 2,5 sekundy; za zły wynik uznaje się czas ładowania przekraczający 4 sekundy.
  • First Input Delay (FID) – opóźnienie między pierwszą interakcją użytkownika ze stroną a czasem wykonania żądanej czynności. Pomiar ten jest wykonywany dla dowolnej, losowo wybranej interakcji. Jego wynik w najlepszym przypadku powinien wynosić poniżej 100 ms, podczas gdy poprawy wymagają rezultaty przekraczające 300 ms.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – przesunięcie strony w czasie jej ładowania, oceniany w skali od 0 do 1, gdzie 0 to brak przesunięcia, a 1 – największe możliwe przesunięcie. Wskaźnik ten został zaprojektowany przez Google, by zmniejszać ilość negatywnych doświadczeń użytkowników związanych z przypadkowym kliknięciem w niewłaściwe pole przy gwałtownie przesuwających się elementach witryny. Najlepsze strony mogą się pochwalić wskaźnikiem CLS poniżej 0,1. Na dodatkowe prace powinny się zdecydować witryny, w których wartość przesunięcia wynosi powyżej 0,25.

Jak sprawdzić Core Web Vitals dla strony?

Istnieje kilka metod sprawdzenia Core Web Vitals dla danej strony internetowej. Są to:

  • Google Search Console – informacje o Core Web Vitals możemy znaleźć w zakładce „Podstawowe wskaźniki internetowe”.
  • Page Speed Insights – po uruchomieniu analizy dla danej strony Core Web Vitals wyświetlają się na samym początku raportu.
  • Lighthouse – platforma, do której dostęp zyskujemy wchodząc na stronę i wybierając „Narzędzia dla developerów” w opcjach przeglądarki.
  • Rozszerzenie Chrome Web Vitals, które automatycznie mierzy trzy podstawowe wskaźniki na każdej odwiedzonej stronie.

Jak poprawić Core Web Vitals dla danej witryny?

Poprawa Core Web Vitals wymaga szerokiej znajomości zarówno zasad pozycjonowania stron internetowych, jak i programowania. Nie ma jednej recepty, która pozwoliłaby szybko podnieść wszystkie te wskaźniki – dla każdej strony i dla każdego CMS-a proces ten może wyglądać zupełnie inaczej. W takich przypadkach odpowiednia wiedza i doświadczenie ekspertów okazuje się różnicą między wzrostem pozycji, a ich nagłym spadkiem.

Z przyjemnością mogę poinformować, że moja firma dysponuje wszystkimi zasobami niezbędnymi, by poprawić Core Web Vitals na stronie od A do Z. Współpracuję z profesjonalistami w zakresie optymalizacji PrestaShop, WordPress, AMP, Magento. Inne rozwiązania technologiczne poza SAAS również są w zasięgu naszych kompetencji. Prowadzimy kompleksowe działania na stronie w celu poprawy kluczowych wskaźników i zwiększenia efektywności witryny. Bierzemy przy tym pod uwagę zarówno aktualnie obowiązujące zasady SEO, jak i zalecenia programisty. Działamy w najwyższym standardzie. Dzięki temu możesz mieć pewność, że działania przyniosą pożądany efekt. Nad każdym projektem pracujemy agile, optymalnie wykorzystując zasoby i czas na optymalizację projektu. Więcej informacji o ofercie pozycjonowania stron internetowych: https://andrzejczyk.com.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych

Wpisy promowane

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry