Czy „za darmo” jest rzeczywiście za darmo? [konkurs]

Opublikowano: 23 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Jak to możliwe, że oferowanie swoich produktów za darmo pozwala zarabiać ogromne pieniądze? Czy darmowe usługi naprawdę są darmowe, czy wiążą się raczej z ukrytymi kosztami? Na te i podobne pytania odpowiada Chris Anderson, autor książki „Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen”.

Krakowski Znak wydał książkę Chrisa Andersona „Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen”. Naczelny magazynu „Wired”, znany m.in. ze swej koncepcji długiego ogona, przedstawia modele biznesowe oparte o cenę zero. Opierając się na licznych przykładach kreśli portret nowej gospodarki, w której znane powiedzenie „tak naprawdę nic nie jest za darmo” należy odłożyć do archiwum.

Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora. To, że ludzie ściągają z sieci pirackie pliki MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne. Udostępnienie za darmo w internecie książki bestsellerowego autora zwiększyło jej sprzedaż w księgarniach – to tylko kilka z licznych przykładów podawanych przez Andersona.

Czy „za darmo” jest rzeczywiście za darmo? [konkurs] 1

Już w prologu książki znajdziemy ciekawy przypadek grupy Monty Pythona, której członkowie postanowili nie walczyć z internautami nielegalnie publikującymi ich twórczość, ale umieścić wszystkie swoje skecze w kanale YouTube. Za darmo. Gdzie jest haczyk? Nigdzie, przekonuje Anderson. Okazało się jednak, że umieszczenie obok darmowych klipów linku do sklepu, w którym można było kupić kolekcję dzieł grupy na DVD pozwoliło zwiększyć sprzedaż o 23 tys. procent.

Za darmo to zaskakujący i prowokujący podręcznik nowego modelu biznesu i marketingu. Za darmo to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak działa biznes w epoce internetu – przekonuje polski wydawca książki.

Książka Andersona to ciekawy opis nowej gospodarki, jak zauważa autor: najbardziej konkurencyjnego rynku w historii. Znaleźć w niej można nie tylko odwołania do historii, ale także mnóstwo przykładów, część z ich wyciągnięta jest w postaci rozbudowanych „kapsułek”. Całość napisana jest przystępnym językiem w „amerykańskim” stylu.

Nasza redakcja objęła polskie wydanie książki patronatem medialnym.

[KONKURS] Dzięki uprzejmości Wydawcy mamy do rozdania trzy egzemplarze książki. Publikacje zdobędą autorzy trzech pierwszych komentarzy umieszczonych pod tym tekstem. Prosimy o podanie prawidłowego adresu e-mail byśmy mogli skontaktować się w sprawie wysyłki.

Dawid ZarazińskiCzy „za darmo” jest rzeczywiście za darmo? [konkurs]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.