Jak to możliwe, że oferowanie swoich produktów za darmo pozwala zarabiać ogromne pieniądze? Czy darmowe usługi naprawdę są darmowe, czy wiążą się raczej z ukrytymi kosztami? Na te i podobne pytania odpowiada Chris Anderson, autor książki „Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen”.
Krakowski Znak wydał książkę Chrisa Andersona „Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen”. Naczelny magazynu „Wired”, znany m.in. ze swej koncepcji długiego ogona, przedstawia modele biznesowe oparte o cenę zero. Opierając się na licznych przykładach kreśli portret nowej gospodarki, w której znane powiedzenie „tak naprawdę nic nie jest za darmo” należy odłożyć do archiwum.
Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora. To, że ludzie ściągają z sieci pirackie pliki MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne. Udostępnienie za darmo w internecie książki bestsellerowego autora zwiększyło jej sprzedaż w księgarniach – to tylko kilka z licznych przykładów podawanych przez Andersona.
Już w prologu książki znajdziemy ciekawy przypadek grupy Monty Pythona, której członkowie postanowili nie walczyć z internautami nielegalnie publikującymi ich twórczość, ale umieścić wszystkie swoje skecze w kanale YouTube. Za darmo. Gdzie jest haczyk? Nigdzie, przekonuje Anderson. Okazało się jednak, że umieszczenie obok darmowych klipów linku do sklepu, w którym można było kupić kolekcję dzieł grupy na DVD pozwoliło zwiększyć sprzedaż o 23 tys. procent.
Za darmo to zaskakujący i prowokujący podręcznik nowego modelu biznesu i marketingu. Za darmo to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak działa biznes w epoce internetu – przekonuje polski wydawca książki.
Książka Andersona to ciekawy opis nowej gospodarki, jak zauważa autor: najbardziej konkurencyjnego rynku w historii. Znaleźć w niej można nie tylko odwołania do historii, ale także mnóstwo przykładów, część z ich wyciągnięta jest w postaci rozbudowanych „kapsułek”. Całość napisana jest przystępnym językiem w „amerykańskim” stylu.
Nasza redakcja objęła polskie wydanie książki patronatem medialnym.
[KONKURS] Dzięki uprzejmości Wydawcy mamy do rozdania trzy egzemplarze książki. Publikacje zdobędą autorzy trzech pierwszych komentarzy umieszczonych pod tym tekstem. Prosimy o podanie prawidłowego adresu e-mail byśmy mogli skontaktować się w sprawie wysyłki.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.