Czy influencer marketing nadal się opłaca?

Czasy kiedy media społecznościowe stanowiły wyłącznie źródło rozrywki minęły bezpowrotnie. Dla wielu osób prowadzenie profilu na Instagramie czy Facebooku stało się źródłem zarobku i sposobem na życie. Czy jednak w natłoku reklam i przekazów sponsorowanych influencer marketing nadal jest wartościowy? W jaki sposób wybrać twórcę do swojej kampanii? Poznaj odpowiedź na te i inne pytania!

Czy influencer marketing nadal się opłaca? 1

Influencer marketing – co to jest?

Influencer marketing to strategia marketingowa, która polega na współpracy z zasięgowymi twórcami internetowymi. Najczęściej sprowadza się ona do podpisania umowy na reklamę danej usługi czy też produktu w mediach społecznościowych. Jej wygląd i przebieg w dużej mierze jest już zależny od wybranego twórcy, czy też inaczej mówiąc – influencera. Może przybrać formę postu sponsorowanego, krótkiego wideo, stories czy też dłuższej współpracy. Obecnie większość takich akcji marketingowych odbywa się na Instagramie, nieco rzadziej także na YouTube.

Czy warto postawić na influencer marketing?

Influencer nie zawsze jest gwarancją udanej kampanii, a co za tym idzie, sprzedaży. Nie jest zatem tak, że influencer marketing jest niezbędnym elementem strategii marketingowej. Wiele zależy od branży czy oferowanego produktu. Łatwo się domyślić, że na Instagramie najczęściej obecna jest branża modowa i beauty. Ale nie tylko. Głośne współprace z influencerami dotyczą także branży restauracyjnej, a nawet transportowej. Możliwości pod tym względem jest wiele.

Czy warto postawić na influencer marketing? Bardzo możliwe, że odpowiedź na to pytanie w przypadku Twojego biznesu zabrzmi twierdząco. Przede wszystkim influencerzy są obecnie bliżej ludzi. Użytkownicy internetu mogą poglądać ich życie codzienne w mediach społecznościowych, a tym samym zbudować z nimi pewną relację, żywić sympatię, a wreszcie chcieć ich naśladować.

Influencerem w obecnych czasach może zostać niemal każdy. Artysta, lekarz, pedagog. Jeśli zatem poruszasz się w specjalistycznej branży, wybór takiego przedstawiciela może sprawić, że wiele zyskasz. A co dokładnie może dać Ci influencer marketing? Rozpoznawalność, większe grono klientów, więcej wejść na Twoją stronę internetową, a także wzrost sprzedaży. Influencer swoją reputacją niejako poświadcza za rzetelność Twojej marki. Taka współpraca może więc zapewnić Twojej marce zaufanie nowych odbiorców.

Jak wybrać influencera do współpracy?

To pytanie zadaje sobie wiele osób, które chcą wejść w świat influencer marketingu. Najczęściej popełniają wówczas jeden z dwóch błędów. Pierwszy to wybór nieodpowiedniej osoby do współpracy i skupienie się wyłącznie na zasięgach, czyli liczbie obserwujących. Nie zawsze konto z milionem obserwujących jest najlepszym wyborem. Często taka społeczność nie jest w żaden sposób zaangażowana. Ogląda danego twórcę wyłącznie dla rozrywki, ale nie jest skłonna skorzystać z produktów, które reklamuje, chociażby z uwagi na brak zaufania. Co więcej, jak się okazuje, niektórzy obserwują nawet osoby, których nie dażą sympatia!

Drugi, częsty błąd to przesadne oszczędności i skupianie się wyłącznie na cenie. Jeśli chcesz zaangażować do kampani znane nazwisko nie oczekuj, że zrobisz to po taniości.

Skąd zatem wiedzieć, kogo wybrać do współpracy? Agencje influencer marketingu takie jak Kohai doskonale znają branżę reklamową i są w stanie powiedzieć, które współprace przyniosą zysk. Co więcej, dysponują narzędziami, które pozwalają zweryfikować autentyczną liczbę obserwujących. Wynegocjują także lepsze stawki z uwagi na częstsze kontakty. Oczywiście możesz spróbować samodzielnie nawiązać współprace z influencerem. O czym wówczas pamiętać? Poproś o statystyki prowadzonego konta i przykładowej kampanii. Nie zostawiaj też pełnej swobody twórcom. Często nie mają oni pomysłu na Twoją kampanię. Zawsze warto zaproponować coś od siebie.

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry