Działania marketingowe można dziś realizować na wiele różnych sposobów. Mowa zarówno o standardowych działaniach, doskonale znanych każdemu przedsiębiorcy, jak i znacznie bardziej odpowiadających dzisiejszym standardom akcjach promocyjnych na najróżniejszych platformach społecznościowych. Czy email marketing wciąż ma sens? Jak zaplanować kampanię email, która ma szansę na zrealizowanie założonego celu marketingowego?
Czym jest kampania mailingowa?
Kampania mailingowa to działanie promocyjne, które ma na celu skierowanie komunikatu marketingowego do określonej grupy odbiorców za pośrednictwem poczty email. I choć mogłoby się wydawać, że w dobie smartfonów i wszechobecnych aplikacji rozwijanych przez marki działanie takie mija się z celem, rzeczywistość pokazuje, że jest inaczej. Kampania mailingowa może jak najbardziej wspierać realizowane działania marketingowe, jednak musi być odpowiednio zaprojektowana. Chaotyczne działanie bez planu z pewnością nie przyniesie pożądanych efektów.
Jak zaplanować skuteczną kampanię e mail?
Zaplanowanie skutecznej kampanii email marketingowej nie jest wcale trudne. Wystarczy jedynie pamiętać o kilku kluczowych etapach, których pominięcie może bardzo wiele kosztować. Od czego zacząć projektowanie zwycięskiej kampanii mailingowej?
#1 Zdefiniuj cel
Pierwszym krokiem każdej kampanii marketingowej jest precyzyjne zdefiniowanie jej celu. Bez dokładnego określenia, co chcemy osiągnąć, niezwykle trudno jest zaplanować konkretne kroki. Email marketing zakłada wykorzystanie wiadomości mailowych, więc warto się upewnić, czy w kontekście naszej grupy docelowej jest to właściwa forma komunikacji. Od celu zależy również wiele innych parametrów kampanii. W tym m.in. sposób komunikacji oraz wykorzystywane kreacje. Inny kontent sprawdzi się w przypadku działań mających na celu budowę świadomości marki, a inny w przypadku wspierania bieżących działań sprzedażowych.
#2 Określ grupę docelową
Kiedy już określimy cel, warto pomyśleć o grupie docelowej. Ona również ma duży wpływ na powodzenie całego przedsięwzięcia, a także sposób komunikacji czy formę samego mailingu. Wiedząc, jaki jest cel kampanii, warto zastanowić się, do kogo powinna być skierowana. Odbiorcy mogą pochodzić z wewnętrznej bazy kontaktów firmy, co jest jak najbardziej rozsądnym działaniem, gdyż ich obecność w bazie sugeruje, że w przeszłości musieli wykazać zainteresowanie ofertą firmy. Jeśli firma nie dysponuje baza mailingową, może skorzystać z płatnego mailingu, realizowanego przez podmiot trzeci. Takie działanie może okazać się bardzo dobrym pomysłem, o ile odpowiednio zdefiniujemy grupę docelową – tj. zawęzimy grono odbiorców do osób, które zbliżone są profilem do naszego modelowego klienta.
#3 Zadbaj o atrakcyjną formę
Precyzyjne zdefiniowanie celu kampanii i jej grupy docelowej wcale nie gwarantuje sukcesu. Jeśli przesyłany komunikat marketingowy nie będzie wystarczająco atrakcyjny i nie będzie konwertował, cały wysiłek i poniesione koszty pójdą na marne. Warto zatem zastanowić się nad odpowiednią formą i tonem przekazu: skoncentrować się na wartościach dla odbiorcy i zaprezentować je w sposób, który ma szansę zostać zapamiętany. W tym celu warto wykorzystać również doświadczenia z przeszłości. Wiedząc, jakie treści konwertują, jakie sprawdzały się w przeszłości, a które zupełnie się nie sprawdziły, łatwiej jest zaprojektować kampanię mailingową, która przyniesie satysfakcjonujące rezultaty.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.