Czy porównywarki cenowe można wykorzystać jako kanał marketingowy?

Witryny intranetowe, które gromadzą oferty produktowe firm zewnętrznych, określa się mianem porównywarek cenowych. Ich głównym celem jest udostępnianie informacji na temat towarów ze sklepów internetowych z naciskiem na ich cenę. Tym samym, każdy użytkownik może porównać najlepsze oferty i zostać przekierowany bezpośrednio do wybranej strony. Z takiego rozwiązania korzysta ponad 70% internautów, dlatego warto rozważyć porównywarki cenowe jako dodatkowy kanał marketingowy.

Czy porównywarki cenowe można wykorzystać jako kanał marketingowy? 1

Jaką wartość mogą dostarczyć oferty w porównywarkach cenowych?

Tego rodzaju serwisy stanowią miejsce, gdzie dochodzi do bezpośredniej konkurencji między przedsiębiorcami posiadającymi ten sam produkt w swojej ofercie. To świetne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które nie chcą inwestować w pozycjonowanie czy Google Ads. Porównywarki cenowe to kanał, który często pozwala zaistnieć małym, nieznanym na ogólnopolskim rynku sklepom. Choć nie da się ukryć, że większość osób robiących zakupy w internecie zwraca uwagę na cenę, to serwisy takie, jak np. Asortimo oferują jeszcze więcej możliwości.

Z perspektywy biznesowej przedsiębiorcy mogą zamieszczać dokładne opisy produktów, ich specyfikację techniczną oraz cechy. Istnieje możliwość dodania też zdjęć wysokiej jakości. W celu uzyskania jak najlepszego efektu wystarczy sporządzić plik XML, który jest zgodny ze standardami serwisu. Po wklejeniu kodu na podstronę produktu w sklepie oferta automatycznie pojawi się wśród dostępnych ofert w porównywarce cenowej.

Jak współpracować z porównywarkami cenowymi?

Nie da się ukryć, że to kanał marketingowy pozwala sprowadzać ruch użytkowników na witrynę sklepu. Tym samym zwiększa się widoczność w sieci, co z kolei przekłada się na wzrost ruchu w e-commerce. Porównywarka cenowa pozwala też na poszerzenie grona potencjalnych klientów. To sposób dotarcia do nowych konsumentów, którzy wcześniej nawet nie słyszeli o firmie. Publikowane opinie, komentarze w porównywarkach cenowych pomagają budować zaufanie i markę. Każdy sklep poparty przez użytkowników staje się bardziej wiarygodny w oczach potencjalnych klientów.

Na rynku dostępnych jest kilka porównywarek cenowych, które zarówno przyciągają coraz więcej sklepów, jak i użytkowników robiących zakupy. Na przykładzie Asortimo to już kilkanaście kategorii produktowych, a baza ofert codziennie wzrasta. Oczywiście, aby opublikować swoje produkty, konieczna jest inwestycja. Każda z porównywarek cenowych zwiększa szanse na zdobycie klientów. Przedsiębiorca musi podjąć decyzję, czy chce być jednym z wielu w popularnych serwisach z zestawieniami cenowymi. Z drugiej strony może zainwestować swoje pieniądze w mniejszy serwis, ale tam będzie dystansować istniejącą konkurencję.

Jak stać się bardziej atrakcyjnym dla przyszłych klientów?

Porównywarka cenowa to okno wystawowe dla wielu firm, ale też bezpośrednie starcie z konkurencją. W tym przypadku pierwszym krokiem do jak najlepszego zaprezentowania się jest uporządkowanie własnej bazy produktowej. Potencjalny klient powinien w pełnej okazałości zobaczyć, jak wygląda oferowany towar. Jeśli nie posiada on zdjęć, ma krótszy opis bez cech oraz brak informacji na temat gwarancji czy zwrotu będzie blado wypadać na tle pozostałych możliwości. Warto też, aby w ofercie znalazły się wszystkie opcje płatności i dostawy. Możliwość zakupu na raty czy darmowa wysyłka może być decydująca dla potencjalnego nabywcy.

Warto też wczytać się we wszystkie możliwości, jakie oferuje porównywarka cenowa. Można skorzystać z możliwości oznaczeń, które jeszcze bardziej wyeksponują produkt na tle innych. Kolejną kwestią godną uwagi jest dołączenie do programów ochrony kupujących oraz zadbanie o pozytywne opinie. Pamiętajmy, że Polacy robią zakupy w internecie coraz częściej i tym samym aktywność hakerów jest coraz większa. Należy zadbać o zabezpieczenia, a tym samym zyska się zaufanie wśród klientów.

Jeśli zastanawiasz się nad promocją w porównywarce cenowej, jest to bardzo efektywny kanał marketingowy, z którego warto skorzystać.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top