Czy program lojalnościowy się opłaca?

Być może pamiętasz moment, kiedy w Polsce zaczęły pojawiać się tzw. karty na punkty. Wybierając daną sieć sklepów zamiast konkurencji, byłeś nagradzany bonusami, dzięki którym kolejne produkty mogłeś otrzymać w niższych cenach. Okazuje się jednak, że historia tego typu działań marketingowych jest o wiele dłuższa, i że przynoszą one wiele korzyści.

Czy program lojalnościowy się opłaca? 1

Krótka historia programów lojalnościowych

O programach lojalnościowych możemy informować swoich odbiorców na różne sposoby, między innymi korzystając z mailingu lub wysyłki SMS https://mprofi.pl/uslugi/wysylka/. Jednak pierwsze z nich powstały już na przełomie XVIII i XIX wieku, kiedy współczesne kanały komunikacji nie były jeszcze dostępne. Zastosowanie miał wówczas głównie tzw. marketing szeptany. Znana sieć sklepów w USA, która w latach 90. XIX wieku zdecydowała się na wprowadzenie systemu nagród dla swoich klientów, przyznawała im znaczki za dokonane zakupy, jednocześnie informując o swoich działaniach marketingowych. Zadowoleni odbiorcy przekazywali wiadomość dalej i dyskutowali o nowych metodach, coraz częściej wybierając właśnie te placówki zamiast konkurencyjnych sklepów.

Już w drugiej połowie XIX wieku okazało się, że utrzymanie klientów nie jest takie proste. Programy lojalnościowe oferowało wówczas coraz więcej firm i trudno było znaleźć osobę, która nie korzystała z choćby jednego z nich. Z czasem systemy nagród zaczęły przyjmować coraz bardziej różnorodne formy: kupony drukowane bezpośrednio na produktach czy zbieranie stempli/naklejek/znaczków. Wraz z rozwojem technologii pojawiła się możliwość kolekcjonowania punktów na kartach, a wreszcie — na prywatnych kontach online.

Na czym polega program lojalnościowy?

Znamy już genezę programów lojalnościowych, jednak nie wszystkim dobrze znane są zasady ich działania. Najprościej można przedstawić je w następujący sposób: rób zakupy, zbieraj punkty, odbieraj nagrody. Bardziej dosadny przekaz brzmi natomiast: kupuj, zbieraj, wydawaj. Aby otrzymać bonusy, klient musi zazwyczaj:

  1. Dokonać rejestracji w sklepie stacjonarnym lub za pośrednictwem platformy internetowej i zaakceptować regulamin programu lojalnościowego.
  2. Zrobić zakupy w wybranej sieci sklepów — czasami bonusy przyznawane są od określonej kwoty lub tylko za kupno konkretnych produktów.

Wówczas na jego koncie pojawiają się dodatkowe punkty, które może wymienić na nagrody. Czasami stanowią one ekwiwalent tradycyjnych pieniędzy, co oznacza, że za zebraną sumę można kupić dostępne w sklepie produkty.

Z programami lojalnościowymi wiąże się wiele kontrowersji. Część klientów nie jest zadowolona z poszczególnych ofert, ponieważ zauważa, że sklepy oferujące bonusy charakteryzują się jednocześnie wyższymi cenami. Inni zdają się zapominać o tym, że system nagród musi przynosić korzyści zarówno klientom, jak i przedsiębiorcom. Oferując atrakcyjne bonusy i rabaty, przedstawiciele firmy chcą wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, żebyś zawsze wybierał należące do nich punkty sprzedażowe.

Wiele sklepów prezentuje swoim klientom bardzo korzystne oferty, dzięki którym uczestnictwo w programach lojalnościowych naprawdę się opłaca. Często obejmują one atrakcyjne zniżki, rabaty i spersonalizowane oferty. Aby nagrody zwróciły się także przedsiębiorcy, musi on dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, w czym pomocna może okazać się masowa wysyłka SMS za pośrednictwem platformy mProfi. Dzięki niej stworzysz atrakcyjne komunikaty, informujące twoich klientów o liczbie uzbieranych punktów, dostępnych nagrodach i najnowszych lub limitowanych ofertach. Z mProfi program lojalnościowy opłaca się zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom. Wypróbuj go już dziś!

Wpisy promowane

Najnowsze wpisy

Scroll to Top