Co oznacza tajemnicze słowo „konwersja”? Najprościej definiując oznacza ona podejmowanie przez odbiorców Twoich komunikatów pożądanych przez Ciebie czynności. Może to być przykładowo dodanie produktu do koszyka, wykonanie telefonu do Twojej firmy bądź zapisanie się do newslettera. Dzisiaj opowiemy nieco to tym, jak budować konwersje za pomocą dobrze zaprojektowanego landing page.
Dobrze zaprojektowany landing page to podstawa
Langing page to strona Twoich produktów lub usług, której nadrzędnym celem jest wsparcie lub generowanie bezpośredniej sprzedaży. Uznaje się, że landing page jest wysoce skutecznym narzędziem we współczesnym marketingu internetowym. Tak zwana „strona lądowania”, czyli landing page może wiązać ze ze znacznie wyższą skutecznością od standardowej strony internetowej firmy. Dlaczego?
Landing page ma określony cel
Zwykle nadrzędnym celem stron produktowych jest atrakcyjna prezentacja Twojego produktu bądź usługi. Z założenia ma ona skłonić Twoich potencjalnych Klientów do zakupu. Dobrze zaprojektowana strona produktowa jest intuicyjna, łatwa w obsłudze i zawierająca szeroko rozumiany content, który jest czytelny i posługujący się językiem korzyści.
Call to action, czyli wezwanie do działania
„Zobacz więcej”, „przejdź o zakupu” bądź „skontaktuj się z nami”. Takiego rodzaju wezwania do działania są bardzo często stosowane na stronach typu landing page. Mają nadrzędny cel o którym wspomnieliśmy już wcześniej. Konwersję.
Konwersja dla marketerów to najważniejszy czynnik mówiący o skuteczności podjętych działań sprzedażowych. Wysoka konwersja będzie zatem oznaczała dobrą strategię działań marketingowych, a niska z kolei sugeruje zastosowanie zmian, które mogę mieć wpływ na sprzedaż. Być może strona produktowa jest źle zaprojektowana, produkt jest źle zaprezentowany lub nie spełnia oczekiwań wybranej wcześniej grupy docelowej.
Jak stworzyć skuteczny landing page?
Skuteczność Twojej strony sprzedażowej zależy od wielu czynników, jednak warto przyjrzeć się najważniejszym czynników, które mogą odegrać niemałą rolę w efektywności działań marketingowych.
Po pierwsze musisz wiedzieć do kogo kierujesz swój produkt bądź usługę. Wybór odpowiedniego segmentu rynku pozwoli Ci na stworzenie dopasowanego języka korzyści i oferty produktowej. Musisz również wiedzieć, że zwykle mniej, znaczy więcej. Oznacza to, że Twój potencjalny Klient nie pragnie odczytywać zawiłych elaboratów i historii Twojej firmy na stronie sprzedażowej. Twój Klient pragnie poznać korzyści, jakie wiążą się z zakupem konkretnych produktów bądź usług.
Konwersjom sprzyjają strony produktowe, które są przyjazne użytkownikom
Landing page zaprojektowany zgodnie z zasadami UX uwzględnia intuicyjność i łatwość poruszania się po Twojej stronie produktowej. Z założenia osoba odwiedzająca Twój landing page nie może przez kilka minut poszukiwać informacji dotyczących cech produktu bądź sposobu kontaktu z Twoją firmą. Strona lądowania intuicyjnie prowadzi użytkownika „za rękę” i generuje konwersje. Zatem landing page powinien być atrakcyjnie zaprojektowany, czytelny, schludny
i nastawiony na język korzyści. Z pewnością te podstawowe zasady przyczyniają się do wyższych współczynników konwersji produktów i usług.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.