Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę, jak wielka jest potęga internetu. Nie tylko w zakresie zdobywania nowych informacji, lecz przede wszystkim docierania do klientów. W tym celu prowadzone są na portalach społecznościowych różne profile firmowe, a także realizowane są działania w zakresie pozycjonowania strony firmowej w wyszukiwarkach. Jak się jednak okazuje, inną, również ciekawą formą marketingu internetowego jest mailing. Co to jest mailing i dlaczego jest tak ważny?
Czym jest mailing?
Być może nie każdy o tym wie, lecz reklama w formie maila to jeden z najstarszych przedstawicieli marketingu internetowego. Jest to reklama prosta, tania, a przede wszystkim bardzo skuteczna, ponieważ adresat z dużą dozą prawdopodobieństwa zatrzyma na niej wzrok na tyle długo, aby skłoniła go do choćby przejrzenia oferty nadawcy.
Chcąc wytłumaczyć, czym jest mailing, najlepiej jest sięgnąć po oficjalną definicję. Jest to po prostu jedna z form marketingu bezpośredniego, która polega na kreowaniu całkowicie unikatowych wiadomości mailowych, które mogą składać się z kilku różnych elementów składowych. Tego typu mail zbudowany może być z tekstu pisanego, precyzyjnie dobranej grafiki, ale również odnośników, które powiązane będą ze stroną internetową, na której adresat maila zrealizować będzie mógł zakupy pewnych produktów lub usług.
Bardzo ważną sprawą jest to, aby wszystkie informacje, które chce się przekazać klientowi, były zawarte w jednej wiadomości mailowej. W przeciwnym wypadku nie odniesie ona pożądanego skutku.
Części składowe skutecznego maila reklamowego
Jeśli chce się, aby wysyłany do klientów mailing odniósł sukces, czyli przełożył się na wzrost sprzedaży, wysyłane wiadomości muszą być naprawdę precyzyjnie skonstruowane. Na co więc należy zwracać uwagę w przypadku ich tworzenia?
Konstruowanie maila reklamowego przede wszystkim należy rozpocząć od jego tytułu. To właśnie to jedno zdanie jest widoczne jako pierwsze przez użytkownika i to ono decyduje, czy mail zostanie otworzony, czy też od razu trafi do kosza.
Kolejną bardzo ważną sprawą jest odpowiednio dobrana treść maila. Odpowiedni dobór słów ma na celu przedstawienie oferty, lecz przede wszystkim zainteresowanie klienta oferowanymi produktami lub usługami. Co bardzo ważne, konieczne jest używanie sformułowań bezpośrednio skierowanych do adresata.
Bardzo ważna jest również warstwa graficzna takiego maila. Musi on zawierać unikatowe, wykonane konkretnie do tej wiadomości grafiki, które oczywiście nawiązywać będą do działalności przedsiębiorstwa oferującego swoje usługi.
Na koniec trzeba się przyjrzeć temu, jak wykonana będzie stopka maila. Konieczne jest podanie w niej wszystkich danych firmy, aby klient miał możliwość zweryfikowania firmy, co rzecz jasna uwiarygadnia przesłanego maila.
Dlaczego warto korzystać z mailingu?
Z jakie powodu polecane jest korzystanie z takiej formy marketingu internetowego? Przede wszystkim trzeba tu zauważyć, że mail jest naprawdę skuteczny w swoim działaniu, a także niezwykle tani. Jeśli więc niskim kosztem można uzyskać zauważalne pozytywne efekty, zdecydowanie warto się na takie działanie zdecydować. Jednocześnie warto pamiętać o technikaliach poprawnego maila reklamowego. Powinien zostać zaimplementowany np. DKIM https://www.redlink.pl/blog/co-to-jest-dkim/ zabezpieczający komunikacji e-mail.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.