Czym jest mailing i co warto o nim wiedzieć?

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę, jak wielka jest potęga internetu. Nie tylko w zakresie zdobywania nowych informacji, lecz przede wszystkim docierania do klientów. W tym celu prowadzone są na portalach społecznościowych różne profile firmowe, a także realizowane są działania w zakresie pozycjonowania strony firmowej w wyszukiwarkach. Jak się jednak okazuje, inną, również ciekawą formą marketingu internetowego jest mailing. Co to jest mailing i dlaczego jest tak ważny?

Czym jest mailing i co warto o nim wiedzieć? 1


Czym jest mailing?

Być może nie każdy o tym wie, lecz reklama w formie maila to jeden z najstarszych przedstawicieli marketingu internetowego. Jest to reklama prosta, tania, a przede wszystkim bardzo skuteczna, ponieważ adresat z dużą dozą prawdopodobieństwa zatrzyma na niej wzrok na tyle długo, aby skłoniła go do choćby przejrzenia oferty nadawcy.
Chcąc wytłumaczyć, czym jest mailing, najlepiej jest sięgnąć po oficjalną definicję. Jest to po prostu jedna z form marketingu bezpośredniego, która polega na kreowaniu całkowicie unikatowych wiadomości mailowych, które mogą składać się z kilku różnych elementów składowych. Tego typu mail zbudowany może być z tekstu pisanego, precyzyjnie dobranej grafiki, ale również odnośników, które powiązane będą ze stroną internetową, na której adresat maila zrealizować będzie mógł zakupy pewnych produktów lub usług.
Bardzo ważną sprawą jest to, aby wszystkie informacje, które chce się przekazać klientowi, były zawarte w jednej wiadomości mailowej. W przeciwnym wypadku nie odniesie ona pożądanego skutku.

Części składowe skutecznego maila reklamowego

Jeśli chce się, aby wysyłany do klientów mailing odniósł sukces, czyli przełożył się na wzrost sprzedaży, wysyłane wiadomości muszą być naprawdę precyzyjnie skonstruowane. Na co więc należy zwracać uwagę w przypadku ich tworzenia?
Konstruowanie maila reklamowego przede wszystkim należy rozpocząć od jego tytułu. To właśnie to jedno zdanie jest widoczne jako pierwsze przez użytkownika i to ono decyduje, czy mail zostanie otworzony, czy też od razu trafi do kosza.
Kolejną bardzo ważną sprawą jest odpowiednio dobrana treść maila. Odpowiedni dobór słów ma na celu przedstawienie oferty, lecz przede wszystkim zainteresowanie klienta oferowanymi produktami lub usługami. Co bardzo ważne, konieczne jest używanie sformułowań bezpośrednio skierowanych do adresata.
Bardzo ważna jest również warstwa graficzna takiego maila. Musi on zawierać unikatowe, wykonane konkretnie do tej wiadomości grafiki, które oczywiście nawiązywać będą do działalności przedsiębiorstwa oferującego swoje usługi.
Na koniec trzeba się przyjrzeć temu, jak wykonana będzie stopka maila. Konieczne jest podanie w niej wszystkich danych firmy, aby klient miał możliwość zweryfikowania firmy, co rzecz jasna uwiarygadnia przesłanego maila.

Dlaczego warto korzystać z mailingu?

Z jakie powodu polecane jest korzystanie z takiej formy marketingu internetowego? Przede wszystkim trzeba tu zauważyć, że mail jest naprawdę skuteczny w swoim działaniu, a także niezwykle tani. Jeśli więc niskim kosztem można uzyskać zauważalne pozytywne efekty, zdecydowanie warto się na takie działanie zdecydować. Jednocześnie warto pamiętać o technikaliach poprawnego maila reklamowego. Powinien zostać zaimplementowany np. DKIM https://www.redlink.pl/blog/co-to-jest-dkim/ zabezpieczający komunikacji e-mail.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top