Czym jest Onsite SEO?

Opublikowano: 15 września 2020. Kategoria: Wpisy Promowane.

Onsite SEO to jeden z dwóch głównych działów związanych z optymalizacją stron internetowych i ich promocją w wyszukiwarkach. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest OnSite SEO, jakie aspekty porusza i dlaczego jest tak istotny w procesie pozycjonowania.

Czym jest Onsite SEO? 1

Czym jest Onsite SEO?

Myśląc o promocji strony w wyszukiwarce – niezależnie czy będzie to Google, Bing, Yandex czy któryś z mniej popularnych silników, należy dostosować ją do ogólnych standardów – czyli dokonać optymalizacji technicznej.

Tym właśnie jest Onsite SEO – czynnikami i elementami w obrębie naszej strony, które możemy modyfikować i poprawiać, by dokonać jak najlepszego dopasowania do wytycznych dla webmasterów przekazywanych przez Google. Drugi dział – Offsite SEO traktuje natomiast o wszystkich czynnikach zewnętrznych. W dużym uproszczeniu będzie to linkbuilding, jednak nie należy myśleć o tych działaniach jedynie pod tym kątem. To jednak temat na kolejny artykuł.

Załącznik:
pexels-photo-3803407.jpeg

Dlaczego Onsite SEO jest ważny?

Przejrzysta struktura naszej strony, oparta o najnowsze „trendy” ale także o najważniejsze zalecenia dotyczące budowy serwisów jest często gwarantem dobrego startu. Nic bowiem nie zirytuje użytkownika bardziej, aniżeli strona, na której wszelakie typowe elementy nie znajdują się w typowych dla nich miejscach.

Dotyczy to także intuicyjności oraz nawigacji w obrębie serwisu. Nie należy zapominać również o wartościowych treściach i ich odpowiednim formatowaniu (nikt nie lubi ściany tekstu). A skoro już posiadamy na stronie tekst – należy pamiętać o odpowiednich śródtytułach (nagłówkach) i ich odpowiednim poziomom (H1, H2, H3…), dzięki którym będziemy w stanie wyróżnić istotne bloki tekstu na stronie, ale także kolejny raz ułatwić użytkownik nawigację na stronie. Jednym zdaniem: liczy wszystko to, co sprawi, że witryna będzie przyjazna w obsłudze dla użytkownika, klarowna i intuicyjna podczas użytkowania.

O czym pamiętać podczas optymalizacji Onsite SEO?

No dobrze, skoro już wiemy ogólnie na czym powinniśmy skupić się podczas optymalizacji onsite, przejdźmy do szczegółu. Na czym zatem powinniśmy skupić się w pierwszej kolejności?

Jeżeli jesteśmy na etapie tworzenia sklepu na jednym z popularnych silników CMS:

Audyt SEO

Wykonanie audytu SEO strony pozwoli nam na zbadanie całościowo wszystkich błędów, które mogą znajdować się na stronie. Nie istnieją systemy bez wad, dlatego warto na początku zainwestować i zlecić wykonanie audytu SEO odpowiedniej osobie. W tym wypadku specjalista SEO bądź agencja, której zlecimy audyt będzie w stanie skupić się na większej liczbie elementów, niż gdybyśmy mieli robić to samodzielnie, sugerując się poradnikami w internecie. Będzie to także oszczędność czasu, bowiem nie będziemy musieli niczego się uczyć bądź domyślać co autor danego poradnika miał na myśli.

Na czym natomiast powinien skupiać się taki audyt SEO?

  • analiza błędów technicznych strony
  • analiza prędkości wczytywania
  • analiza dostosowania do urządzeń mobilnych
  • analiza certyfikatu SSL i jej zabezpieczeń
  • analiza treści w obrębie strony

Optymalizacja SEO

Po wykonaniu audytu i zapoznaniu się z sugestiami osoby, która go wykonała, należy wdrożyć sugerowane poprawki, które mają poprawić stan techniczny naszej strony. Jest to bardzo ważny etap i nie warto odkładać go na później.

Równie istotne jest także to, kto zajmie się wdrożeniem rzeczonej optymalizacji – mniej czasu zajmie to osobie, która ma doświadczenie w tego typu działaniach lub po prostu stworzyła daną stronę.

Optymalizacja treści – content marketing

Content is King – to hasło jest powtarzane od kilku lat w branży SEO. Nic dziwnego – angażujące i interesujące treści są w stanie przyciągnąć użytkownika na naszą stronę oraz sprawić, by pozostał na niej dłużej. Dlatego i w tym aspekcie warto postawić na pracę specjalistów, którzy będą w stanie stworzyć takie treści dla naszego serwisu.

Oczywiście jeżeli czujemy się na siłach i mamy lekkie pióro – nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy zajęli się tym sami. Jeżeli jest jednak inaczej – warto i te zadanie powierzyć odpowiednim ludziom.

Jak widzicie, Onsite SEO zawiera sporo elementów, jednak są na tyle istotne aspekty iż nie warto odkładać ich w nieskończoność czy tez na nich oszczędzać. Wszak odpowiednio zoptymalizowana strona to początek naszej drogi do odniesienia sukcesu w promocji w wyszukiwarce.

Wpisy PromowaneCzym jest Onsite SEO?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.