Onsite SEO to jeden z dwóch głównych działów związanych z optymalizacją stron internetowych i ich promocją w wyszukiwarkach. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest OnSite SEO, jakie aspekty porusza i dlaczego jest tak istotny w procesie pozycjonowania.
Czym jest Onsite SEO?
Myśląc o promocji strony w wyszukiwarce – niezależnie czy będzie to Google, Bing, Yandex czy któryś z mniej popularnych silników, należy dostosować ją do ogólnych standardów – czyli dokonać optymalizacji technicznej.
Tym właśnie jest Onsite SEO – czynnikami i elementami w obrębie naszej strony, które możemy modyfikować i poprawiać, by dokonać jak najlepszego dopasowania do wytycznych dla webmasterów przekazywanych przez Google. Drugi dział – Offsite SEO traktuje natomiast o wszystkich czynnikach zewnętrznych. W dużym uproszczeniu będzie to linkbuilding, jednak nie należy myśleć o tych działaniach jedynie pod tym kątem. To jednak temat na kolejny artykuł.
Załącznik:
pexels-photo-3803407.jpeg
Dlaczego Onsite SEO jest ważny?
Przejrzysta struktura naszej strony, oparta o najnowsze „trendy” ale także o najważniejsze zalecenia dotyczące budowy serwisów jest często gwarantem dobrego startu. Nic bowiem nie zirytuje użytkownika bardziej, aniżeli strona, na której wszelakie typowe elementy nie znajdują się w typowych dla nich miejscach.
Dotyczy to także intuicyjności oraz nawigacji w obrębie serwisu. Nie należy zapominać również o wartościowych treściach i ich odpowiednim formatowaniu (nikt nie lubi ściany tekstu). A skoro już posiadamy na stronie tekst – należy pamiętać o odpowiednich śródtytułach (nagłówkach) i ich odpowiednim poziomom (H1, H2, H3…), dzięki którym będziemy w stanie wyróżnić istotne bloki tekstu na stronie, ale także kolejny raz ułatwić użytkownik nawigację na stronie. Jednym zdaniem: liczy wszystko to, co sprawi, że witryna będzie przyjazna w obsłudze dla użytkownika, klarowna i intuicyjna podczas użytkowania.
O czym pamiętać podczas optymalizacji Onsite SEO?
No dobrze, skoro już wiemy ogólnie na czym powinniśmy skupić się podczas optymalizacji onsite, przejdźmy do szczegółu. Na czym zatem powinniśmy skupić się w pierwszej kolejności?
Jeżeli jesteśmy na etapie tworzenia sklepu na jednym z popularnych silników CMS:
Audyt SEO
Wykonanie audytu SEO strony pozwoli nam na zbadanie całościowo wszystkich błędów, które mogą znajdować się na stronie. Nie istnieją systemy bez wad, dlatego warto na początku zainwestować i zlecić wykonanie audytu SEO odpowiedniej osobie. W tym wypadku specjalista SEO bądź agencja, której zlecimy audyt będzie w stanie skupić się na większej liczbie elementów, niż gdybyśmy mieli robić to samodzielnie, sugerując się poradnikami w internecie. Będzie to także oszczędność czasu, bowiem nie będziemy musieli niczego się uczyć bądź domyślać co autor danego poradnika miał na myśli.
Na czym natomiast powinien skupiać się taki audyt SEO?
- analiza błędów technicznych strony
- analiza prędkości wczytywania
- analiza dostosowania do urządzeń mobilnych
- analiza certyfikatu SSL i jej zabezpieczeń
- analiza treści w obrębie strony
Optymalizacja SEO
Po wykonaniu audytu i zapoznaniu się z sugestiami osoby, która go wykonała, należy wdrożyć sugerowane poprawki, które mają poprawić stan techniczny naszej strony. Jest to bardzo ważny etap i nie warto odkładać go na później.
Równie istotne jest także to, kto zajmie się wdrożeniem rzeczonej optymalizacji – mniej czasu zajmie to osobie, która ma doświadczenie w tego typu działaniach lub po prostu stworzyła daną stronę.
Optymalizacja treści – content marketing
Content is King – to hasło jest powtarzane od kilku lat w branży SEO. Nic dziwnego – angażujące i interesujące treści są w stanie przyciągnąć użytkownika na naszą stronę oraz sprawić, by pozostał na niej dłużej. Dlatego i w tym aspekcie warto postawić na pracę specjalistów, którzy będą w stanie stworzyć takie treści dla naszego serwisu.
Oczywiście jeżeli czujemy się na siłach i mamy lekkie pióro – nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy zajęli się tym sami. Jeżeli jest jednak inaczej – warto i te zadanie powierzyć odpowiednim ludziom.
Jak widzicie, Onsite SEO zawiera sporo elementów, jednak są na tyle istotne aspekty iż nie warto odkładać ich w nieskończoność czy tez na nich oszczędzać. Wszak odpowiednio zoptymalizowana strona to początek naszej drogi do odniesienia sukcesu w promocji w wyszukiwarce.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.