Media społecznościowe na dobre zadomowiły się w marketingu. Za ich pomocą można pozyskiwać nowych fanów, budować pozytywny wizerunek, zwiększać rozpoznawalność. Serwisy jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest mogą posłużyć również do tworzenia przyszłościowych kontaktów z klientami poprzez social selling. Co kryje się pod tym terminem?
Social selling – co to jest?
Bardzo często social selling jest mylnie traktowany jako proces sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych. W rzeczywistości ma inne znaczenie.
Social selling to proces służący budowaniu relacji jako element szerszego procesu sprzedażowego. Dzisiaj odbywa się on głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych, lecz również może wykorzystywać inne środki przekazu – online i offline.
Najczęściej ta metoda używana jest w kontaktach B2B (business-to-business), ale obecnie coraz częściej wybierana jest również przez firmy B2C (business-to-client), które kierują swoją ofertę do klientów indywidualnych.
Social selling a social marketing
Bardzo często social selling jest mylony z social marketingiem, czyli z marketingiem za pośrednictwem mediów społecznościowych. Pomiędzy tymi dwoma obszarami zachodzą jednak dwie istotne różnice.
Po pierwsze, social selling jest skoncentrowany na sprzedaży, a nie na marketingu, czyli na szeroko pojętej reklamie. Po drugie, skupia się on na tworzeniu relacji z poszczególnymi odbiorcami, a nie na przekazie informacji do wielu odbiorców jednocześnie.
Na czym polega social selling?
W praktyce social selling wykorzystuje różne techniki, aby budować przyszłościowe, owocne relacje z potencjalnymi klientami. Stosuje się wtedy między innymi:
– content marketing – dzielenie się wartościowymi informacjami
– personal branding – budowanie wizerunku z pomocą osób publicznych
– social listening – procesy służące „słuchaniu”, co i gdzie mówi się o marce, jej produktach, usługach, inaczej monitoring Internetu
– bezpośrednie interakcje z potencjalnymi klientami tam, gdzie wzmiankowana jest promowana marka, oferta
– personalizacja – tworzenie indywidualnego przekazu reklamowego dopasowanego do odbiorcy
Jak wdrożyć social selling w firmie?
Usługami w zakresie social sellingu zajmują się wyspecjalizowane agencje, ale część tych działań można prowadzić samodzielnie.
Narzędzie wspierające sprzedaż Sellizer.pl zajmuje się analizą działań internautów, dzięki czemu można tworzyć bardziej dopasowane do ich potrzeb oferty. W rezultacie wspiera handlowców i pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów znacznie szybciej i efektywniej.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.