Czym jest strategia marketingowa?

W prowadzeniu każdej działalności gospodarczej najważniejsze jest, aby na oferowany przez nas produkt bądź usługę był popyt. Klienci, którzy decydują się na zakup oferowanego im produktu bądź usługi zostali przekonani jakością, wyglądem i innymi czynnikami, które mają wpływ na podejmowanie decyzji o zakupie. Zatem każda rzetelnie działająca na rynku firma powinna posiadać strategię marketingową, która pomoże w znajdywaniu konkretnej grupy docelowej, czyli klientów oraz poznania obszaru na jakim działa przedsiębiorstwo.

Czym jest strategia marketingowa? 1Bardzo ważne jest to, że strategia marketingowa powstaje na przed założeniem działalności, nie w jej trakcie, ponieważ informacje pozyskane na potrzeby strategii są wykorzystane do stworzenia planu marketingowego i rozpoczęcia działalności gospodarczej. Przed stworzeniem strategii marketingowej należy zrobić rozeznanie rynku oraz sprawdzić czym będzie wyróżniać się sprzedawany przez nas produkt bądź usługa. Obraz jaki uzyskamy jest bardzo istotny w dalszym opracowywaniu innych założeń, których końcowym elementem będzie rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Pisanie strategii musi być zdecydowanie skrupulatne i dokładne. Powinniśmy uwzględnić prognozę budżetu, rynek docelowy, jaki produkt lub usługę będziemy sprzedawać, jego wyjątkowość na rynku, jak wygląda konkurencja. Ponadto w strategii powinniśmy uwzględnić jaka będzie nasza marża oraz ile będzie kosztować nasz produkt bądź usługa względem konkurencji na rynku. Dodatkowo musimy zastanowić się gdzie będziemy sprzedawać nasz produkt lub usługę oraz w jaki sposób będziemy promować naszą usługę lub produkt. Bardzo ważne, aby trafić do konkretnego klienta tak, aby był w pełni zainteresowany naszą ofertą, dlatego też metody marketingowe jakich użyjemy do zrealizowania tej czynności powinny być uwzględnione w naszej strategii.

Strategia marketingowa jest przygotowywana i powstaje typowo pod konkretną działalność gospodarczą. Jest ona elastyczna i może się zmieniać wraz z rozwojem działalności. Jeśli będą zachodzić zmiany w opisanych w strategii procesach, wówczas koniecznością będzie naniesienie zmian w naszej strategii. Pozwoli to nam trzymać rękę na pulsie i sprawdzać zmieniające się warunki rynkowe, zmiany popytu na oferowany przez nas produkt bądź usługę i inne.

Opracowana strategia pozwoli przedsiębiorstwu wkroczyć na rynek bez zbędnego ryzyka. Wykonana wcześniej analiza pozwala na poznanie środowiska, w jakim będzie sprzedawany nasz produkt bądź usługa oraz jaki typ klienta będzie zainteresowany naszym produktem. Odpowiednio przygotowana strategia pozwoli każdemu przedsiębiorstwu znakomicie realizować założony i opracowany wcześniej biznesplan. Opracowując rzetelnie strategię poznamy kierunek w jakim nasza firma będzie działać za kilka, kilkadziesiąt lat. To bardzo istotne czynniki, które powodują, że działalność jest mniej narażona na ryzyko związane z upadłością bądź brakiem rentowności.

Nowo powstała działalność gospodarcza zdecydowanie powinna postawić na rzetelne opracowanie strategii marketingowej i zapoznanie się zarówno z rynkiem w jakim będzie poruszać się nasze przedsiębiorstwo, jak również jak wygląda nasza przyszła konkurencja i jakie produkty nam oferuje. To bardzo ważne i istotne z punktu początkującego przedsiębiorcy, ale również już działającego. Każde przewidziane ryzyko oraz poznany kierunek prowadzenia konkretnej działalności pozwala przedsiębiorstwu istnieć na rynku przez bardzo długi czas. Założony i rzetelnie obliczony zysk będzie podstawą do tego, aby inwestować w rozwój firmy oraz zaspokajać potrzeby klientów, którzy wybierają nasz produkt lub usługę.

Artykuł pisany w partnerstwie BRANDGLOW, która oferuje: strategia marketingowa – więcej na Brandglow.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top