Demish.com – podążamy za trendem personalizacji mody [startup]

Opublikowano: 19 stycznia 2015. Kategoria: Startupy. Tagi:

Rynek mody jest, mimo wielu trudności, jednym z najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorów eCommerce. Coraz większą popularność zyskują projekty personalizowane, gdzie możemy dopasować według własnych upodobań produkt. Demish.com wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i oferuje platformę dla projektantów. Zapraszamy do kolejnej prezentacji w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” – rozmawiamy z Marcinem Jędrzejczakiem z Demish.com.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Demish.com to serwis skupiający zdolnych projektantów, którzy pragną dołączyć do grona świadomych twórców nowoczesnej mody. Platforma udostępnia ich kroje, które następnie można dopasować według własnego gustu. Zmianie podlegają kolory, wzory, tekstury, a także wszelkie możliwe wykończenia. Kreator pozwala na wprowadzenie własnych wymiarów ciała, aby pożądany element idealnie pasował do danej sylwetki. Wszystko odbywa się dzięki specjalnie stworzonej aplikacji, którą można znaleźć na www.demish.com, stronach projektantów, a także na Facebooku.

demish

Skąd pomysł?

Odpowiedź jest prozaicznie prosta! Demish.com powstał z potrzeby. Potrzeby spokoju ducha i świadomości, że idąc ulicą nie spotkasz 10 osób w tej samej kurtce. Podążając za trendem personalizacji na świecie, chcieliśmy stworzyć narzędzie na tyle uniwersalne, aby móc pozwolić każdej ciekawej marce czy projektantowi personalizować swoje rzeczy w przyjazny i innowacyjny dla klienta sposób.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Demish tworzy zespół młodych ludzi, którzy są mieszanką miłośników mody a także technologii. W naszym zespole mamy między innymi blogerkę modową, modelkę, ekonomiste, geeka technologicznego itp. Dzięki temu w świetny sposób się uzupełniamy i potrafimy na pewne kwestie patrzeć z wielu perspektyw, które ostatecznie mają wpływ na rozwój naszego modowego projektu. Aktualnie tworzymy startup w Poznaniu, lecz ze względu na utrzymujące kontakty z projektantami działmy także w Warszawie. Wspomaga nas także firma zewnętrzna, w kwestiach programistycznych.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Niewątpliwym atutem jaki Nas wyróżnia jest różnorodność, dzięki temu, że Nasz zespół tworzą ludzie z pasją z wielu innych płaszczyzn, świetnie się uzupełniamy. Rozwiązujemy problem jakim jest brak mechanizmu pozwalającego na automatyczną i łatwą personalizację odzieży i akcesoriów przez marki. Kreator demish nie tylko ułatwia proces komunikacji pomiędzy marką a klientem, ale także pokazuje nowe oblicze mody i kształtowania wizerunku.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Aktualnie nie posiadamy bezpośredniej konkurencji do naszego projektu. Pojedyncze duże marki na świecie i kilka w Polsce posiada kreator do personalizacji na swoich stronach internetowych, są to jednak narzędzia, które zostały specjalnie przez nich stworzone za bardzo duże pieniądze. My chcemy umożliwić taką opcję każdej mniejszej marce za rozsądną opłatą. Gdybyśmy mieli wymienić konkurencję, chyba powinniśmy wspomnieć o sklepach sieciowych, gdyż to one wciąż kuszą nas swoją masową ofertą we wszystkich galeriach. Nasze narzędzie skierowane jest do marek czy projektantów, którzy projektują i tworzą swoje rzeczy samodzielnie. Cieszy Nas fakt, rosnącej świadomości konsumentów na temat niezależnego rynku mody oraz fakt, że coraz więcej ludzi świadomie dokonuje wyboru zakupu rzeczy stworzonych w Polsce.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Powoli myślimy o partnerze, który pomógłby nam w ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie widzimy także olbrzymi potencjał i brak podobnych rozwiązań.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Model biznesowy opiera się na jednorazowej, stałej opłacie pobieranej od marki w zamian za stworzenia rzeczy w kreatorze, oraz prowizji pobieranej przy zakupie rzeczy spersonalizowanej przez kreator.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Za pół roku chcemy już mieć ugruntowaną pozycje na polskim rynku mody, współpracując z najlepszymi polskimi markami. Zależy nam też na ciągłym poszerzaniu ideii personalizacji, co planujemy robić przez szereg konferencji i wykładów organizowanych w tej tematyce. Kolejnym celem jest stopniowa ekspansja zagranicę.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Kreator demish.com był ważnym początkiem naszej przygody z samoprojektowaniem. Dzięki zebranym już doświadczeniom i opiniom współpracujących z nami projektantów wiemy że to dopiero pierwszy krok. Dziś mocno pracujemy nad wypuszczeniem nowej, zmodernizowanej wersji kreatora wyposażonej w funkcjonalności, na które zgłosili potrzebę projektanci oraz platformy zrzeszającej wszystkich naszych klientów. Platforma demish.com ma za zadanie agregować i strukturyzować wszystkie projekty dostepne we wszystkich demishowych kreatorach. Dzięki temu rozwiązaniu damy klientom jedno wspólne miejsce, gdzie będą mógli wejść i zaprojektować swoje własne części garderoby, akcesoria czy też biżuterię. Mając pewność, że za wykonanie odpowiadają najlepsi projektanci. Dla projektantów jest to kolejny kanał sprzedaży i promocji.

Dalszych planów nie zdradzamy. Posiadamy jednak jeszcze kilka naprawdę ciekawych pomysłów. Liczymy, że uda się je nam wdrożyć i zrewolucjonizować rynek mody pod kątem personalizacji.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Dawid ZarazińskiDemish.com – podążamy za trendem personalizacji mody [startup]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.