Digital signage – działaj skutecznie!

Digital signage to dla osób niewtajemniczonych określenie, które niewiele mówi… Dla osób zorientowanych w tematyce to ogromny zestaw narzędzi i możliwości służący efektywnemu przekazywaniu treści. Umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zachęca ich do interakcji, dlatego każdy, kto chce skutecznie zajmować się marketingiem, powinien poznać przynajmniej podstawowe zagadnienia z tego obszaru.

Digital signage – działaj skutecznie! 1

Aby zaczerpnąć dla naszych czytelników informacji na temat o skuteczności digital signage, porozmawialiśmy z Krzysztofem Kabacińskim, specjalistą ds. multimediów Grupy MEON. Odpowiedzi na nurtujące pytania przedstawiamy poniżej.

Patrząc z perspektywy przedsiębiorcy, który szuka skutecznych narzędzi promocji: czym jest digital signage?

Digital signage jest zestawem narzędzi umożliwiających przekazywanie treści wielu odbiorcom jednocześnie. Wykorzystują one multimedialny przekaz cyfrowy, oparty na szeregu zintegrowanych ze sobą ekranów. Odpowiednio umieszczone nośniki są w stanie jednocześnie w wielu miejscach prezentować ten sam materiał, dzięki czemu obejmują swoim działaniem wiele osób.

Digital signage można dzięki temu postrzegać nie tylko jako formę reklamy, ale wręcz jako prywatne medium, które zgodnie z ustalonym harmonogramem prezentuje nasze konkretne treści. Jednocześnie dobrze przygotowany przekaz zachęca odbiorców do interakcji, a budząc pozytywne skojarzenia, buduje dobrą markę firmy prezentowanej na ekranach. Dzięki temu jest ciekawszą, bardziej nowoczesną i skuteczniejszą formą przekazu niż tradycyjne plakaty czy ulotki.

Co daje firmie zastosowanie digital signage?

Słysząc o reklamie na ekranach cyfrowych, od razu budzi się skojarzenie z telewizorem. Jednak monitor to w tym przypadku nie wszystko. On jest jedynie nośnikiem, który ma przyciągnąć wzrok. Ważniejsz?a jest treść, a także system zarządzania, który odpowiada za to, w jakim miejscu i czasie zostanie wyświetlony fragment przygotowanego materiału.

Nowoczesne systemy zarządzania to zestawy narzędzi, które pozwalają dostosować treść do konkretnych parametrów. Co więcej, niektóre z nich posiadają wbudowane systemy monitorowania reakcji i cech odbiorców lub warunków zewnętrznych, dzięki czemu mogą szybko reagować, dopasowując treści do aktualnych okoliczności.

Za przykład weźmy sytuację, w której system monitoruje jednocześnie płeć odbiorcy oraz najnowsze wydarzenia sportowe. W momencie, w którym pojawi się informacja o wygranym meczu piłki nożnej przez polską drużynę, a przed ekranem znajduje się grupa mężczyzn, system połączy te informacje. W efekcie, zakładając, że wielu mężczyzn jest kibicami, może pojawić się informacja o wygranej i gratulacje dla fanów, a jednocześnie reklama zachęcająca do kupienia sportowego obuwia. Entuzjazm kibiców i ich radość po wygranej będą budziły pozytywne skojarzenie z reklamowanym producentem akcesoriów dla miłośników sportu. Zwiększy to szansę na zapamiętanie tej marki, a w konsekwencji – na wybranie jej produktów.

Jaka jest skuteczność digital signage?

Przeprowadzone analizy wykazały, iż reklama umieszczona na monitorach jest skutecznym sposobem komunikacji z klientami. Wykazano, że elektroniczny przekaz jest 10 razy lepiej zapamiętywany niż statyczny, a uwagę przyciąga 5 razy lepiej od tradycyjnego odpowiednika. 20% klientów zostało przekonanych do zakupu produktu przez reklamę na monitorze, a łącznie sprzedaż promowanych w ten sposób produktów wzrosła o ponad 30%.

Jednocześnie digital signage może być zastosowany w jeszcze innych miejscach publicznych. Jego zadaniem jest wówczas np. informowanie podróżnych o aktualnym rozkładzie jazdy czy lotów, na przemian z prezentacją ofert lokalnych partnerów handlowych.

Ciekawym zastosowaniem przekazu multimedialnego jest wykorzystanie go jako alternatywy dla tradycyjnego, firmowego newslettera czy tablicy ogłoszeń. Każde z tych zastosowań potwierdza, że atrakcyjna forma przekazu informacji jest równie ważna, co sama treść, a ulokowanie jej w odpowiednim miejscu i czasie zapewnia przyciągnięcie większej uwagi.

Jakie możliwości może dać firmie digital signage?

Sensem zastosowania tego narzędzia w ramach strategii marketingowej firmy, jest uzyskanie unikatowego nośnika swoich treści, co przeważa o skuteczności ich opublikowania. Osiągnięcie sukcesu z pomocą digital signage jest możliwe, kiedy ciekawa treść, dobry jakościowo przekaz i sprawne oprogramowanie idealnie ze sobą współgrają. Odpowiednie nośniki informacji to często takie, które są w pełni zindywidualizowane i zoptymalizowane pod kątem konkretnego miejsca, czasu i grupy odbiorców.

Wychodząc naprzeciw tak wysokim wymaganiom użytkowników, Grupa MEON przygotowała szereg gotowych rozwiązań z kategorii digital signage, opartych na sprawdzonych nośnikach cyfrowych. Jednocześnie, w celu spełniania specjalnych wymagań swoich klientów, firma podejmuje się tworzenia spersonalizowanych nośników, w 100% zoptymalizowanych pod kątem danej grupy użytkowników. Ogromnym atutem jest dedykowane autorskie oprogramowanie, które pozwala w łatwy i niezawodny sposób sterować przekazywanymi treściami. Dzięki temu MEON może zapewnić swoim klientom rozwiązania przygotowane specjalnie dla nich, w pełni wykorzystujące potencjał nowoczesnych technologii, jak również interesujących treści.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top