Dlaczego praca z freelancerami jest lepsza niż z agencją?

Outsourcing to bardzo popularna forma współpracy. W takim wypadku są dwie opcje. Zlecenie wykonania projektu freelancerowi lub agencji. Poniżej znajdziesz informacje na temat zalet tej pierwszej opcji. Dowiesz się również tego, gdzie szukać zdalnych specjalistów dla swojego projektu.

Dlaczego praca z freelancerami jest lepsza niż z agencją? 1

Zatrudnienie freelancera a współpraca z agencją – różnice

Pierwsza i podstawowa to liczba osób z jaką musisz się porozumieć. Współpraca z agencją oznacza zazwyczaj kontakt z kilkoma jej pracownikami (między innymi manager, osoba oddelegowana do przyjmowania zleceń i wykonawca lub wykonawcy). Co to oznacza? Przede wszystkim dłuższy czas potrzebny na rozpoczęcie realizacji Twojego projektu.

Freelancerzy to osoby, które są jednocześnie swoim szefem, ale przede wszystkim pracownikiem. Ze zdalnym specjalistą ustalisz wszystkie aspekty związane z projektem i od razu zabiera się on do jego wykonania. W kontekście różnic trzeba również wskazać kwestie finansowe. W tym wypadku zasada jest dość prosta. Zatrudnienie agencji oznacza wyższy koszt. Firma sumuje zaangażowanie kilku osób (między innymi wspomniany wyżej manager i wykonawca zlecenia) i w taki sposób wycenia. Znalezienie i zatrudnienie freelancera jest tańszą opcją. I jak ustaliliśmy wyżej – szybszą.

Dlaczego powinieneś zatrudnić freelancera?

Przede wszystkim możesz w szybki sposób znaleźć specjalistę ukierunkowanego na Twoje zadanie. Pokażemy Ci to na przykładzie. Budujesz pozycję w wyszukiwarkach swojego polskiego sklepu dla wspinaczy (zarówno boulderowców jak i tych, którzy wolą linę). Potrzebujesz przy tym zadaniu copywritera. Jego zadaniem ma być stworzenie opisów poszczególnych produktów, jak również artykułów, które znajdą się na blogu.

Najważniejsze wymagania dla copywritera:

  • znajomość tematyki związanej ze wspinaczką (warunek niezbędny),
  • doświadczenie w tworzeniu opisów produktów i tekstów (poparte portfolio),
  • znajomość zasad pisowni (w tym wypadku języka polskiego),
  • SEO i narzędzia wykorzystywane w pracy copywritera (na przykład Surfer).

Czy trudno będzie Ci w tym wypadku znaleźć freelancera? Nie. Copywriterzy obecnie mają bardzo szerokie spektrum wiedzy. Również dotyczącej niszowych tematów. Agencje raczej piszą teksty na temat najczęściej pojawiających się branż (mamy tutaj na myśli między innymi marketing sieciowy i nowoczesne technologie).

Kolejną zaletą, którą zasygnalizowaliśmy wyżej, jest kwestia finansowa. Natomiast w tej części artykułu „ugryziemy” ją z nieco innej strony. Koszt zatrudnienia firmy to nie tylko liczba osób z którymi przyjdzie Ci współpracować. Taka agencja ma biuro i niewiele tutaj zmienia, że część z jej pracowników może działać zdalnie. I tak występują koszty eksploatacyjne (chociażby rachunki jakie firma musi płacić). I ten aspekt jest również uwzględniany przez agencję w końcowym kosztorysie zlecenia.

I wcale nie chodzi nam o to, że freelancerzy nie wliczają takich kosztów przy podawaniu kwoty za wykonanie zlecenia. Natomiast są one zdecydowanie niższe. Zatrudnienie zdalnego specjalisty jest lepszą opcją. Otwartym pozostaje pytanie, gdzie szukać freelancerów. I już spieszymy z odpowiedzią.

Najlepsze giełdy dla freelancerów

Owszem masz też inne możliwości przy szukaniu zdalnych specjalistów. To na przykład grupy na portalach społecznościowych na których znajdują się na przykład eksperci – copywriterzy. Natomiast nawet po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „freelancer Poland” pojawią się przede wszystkim giełdy dla zdalnych specjalistów. Dlaczego to dobry wybór przy szukaniu wykonawcy Twojego zlecenia?

Przede wszystkim tego typu strony mają konkretne narzędzia (na przykład do oceniania współpracy z freelancerem) ułatwiające znalezienie najlepszego wykonawcy. W jednym miejscu zgromadzeni są zdalni specjaliści o bardzo różnorodnym zestawie umiejętności i zakresie wykonywanych prac. Tak naprawdę przy pomocy kilkunastu kliknięć zatrudnisz freelancera dla swojego projektu.

To nie wszystko. Najlepsze giełdy oferują narzędzia, które Ciebie jako zleceniodawcę. Na Freelancehunt jest to Sejf. Narzędzie przy pomocy którego przeprowadzasz zlecenie od jego publikacji do finalizacji. W tak zwanym obszarze roboczym między innymi wymieniasz wiadomości z freelancerem i odbierasz wykonaną część (ale też i całość) projektu. Jednocześnie pieniądze na zlecenie, które wpłaciłeś do Sejfu, są w pełni bezpieczne. Jeśli zleceniobiorca wykonane swoje zadanie, a Ty je zaakceptujesz, wtedy dostanie on swoją wypłatę. Całkowicie bezpieczna transakcja.

Na Freelancehunt możesz wybierać spośród ponad 250 tysięcy freelancerów z takich branż jak copywriting 17 tysięcy freelancerów), budowa aplikacji mobilnych czy grafika 3D.

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

- wydarzenie stacjonarne - wydarzenie online

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Przewijanie do góry