Dlaczego warto wykonywać audyt SEO strony internetowej?

Chcesz dotrzeć ze swoją stroną do jak największej liczby odbiorców? Pomyśl o tym, aby wykonać audyt SEO. Pozwoli on określić, na ile storna jest przyjazna wyszukiwarkom. Z tą wiedza łatwiej usuniesz potencjalne problemy i lepiej wykorzystasz mocne strony swojego serwisu WWW.

Dlaczego warto wykonywać audyt SEO strony internetowej? 1

Dlaczego działania SEO należy rozpocząć od audytu?

Często błędy w strukturze strony mogą prowadzić do utrudnienia jej indeksacji, ale tez prowadzić do sytuacji, w której działania pozycjonerskie są utrudnione i wymagają znacznie większych nakładów czasu i środków.

Dobrze przeprowadzony audyt SEO pozwala nie tylko zidentyfikować błędy, ale też wskazać miejsca, których modyfikacja ułatwi zdobycie widoczności strony WWW. Co więcej, można w jego trakcie zidentyfikować frazy, które mogą być dla strony szczególnie korzystne.

Czy warto zlecać audyt SEO gdy pozycjonowanie już trwa?

Jak najbardziej. Wykonując go, można ustalić co w zasadzie dzieje się „wokół strony”. Czy jest linkowana, w jaki sposób, jak wygląda jej widoczność w Google i czy poprawia się na przestrzeni kolejnych miesięcy.

Co jednak równie istotne – w ramach audytu SEO można sprawdzić, czy są elementy storny, które można poddać dalszej optymalizacji, ułatwiając prowadzone działania. Jest to tym istotniejsze, ze same algorytmy Google ulegają zmianom w czasie, w związku z czym również niektóre elementy optymalizacyjne, które wcześniej były dobre, mogą wymagać pewnych modyfikacji.

Treść i forma

Audyt SEO przeprowadzany w obrębie samej strony, skupia się zarówno na jej stronie technicznej, jak i na jej treści. Co ciekawe, w wielu kwestiach interesy SEO mogą okazać się zbieżne z kwestiami użytecznościowymi. Przykładowo zarówno w pozycjonowaniu, jak i z punktu widzenia UX, istotne jest t, czy strona prawidłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych oraz na ile szybko wczytuje się jej zawartość. Wolne strony są gorzej oceniane przez Google, ale też powodują ryzyko, że użytkownik je opuści, zanim wyświetli się ich zawartość. Oczywiście zagadnienia techniczne są znacznie szersze i wiążą się między innymi z zawartością znacznika TITLE, czy umieszczaniem na stronie mikrodanych.

Technikalia to jednak nie wszystko – liczy się również treść. Jej struktura, nasycenie słowami kluczowymi (które nie może zmienić się w przesycenie), obecność słów zbliżonych – czynników jest wiele, a rolą osób odpowiedzialnych za audyt SEO jest ocenienie, czy treści są dobre, czy tez warto je zmodyfikować lub rozbudować.

Weryfikacja profilu linków

Niezależnie od sprawdzenia samej strony, dobry audyt SEO powinien uwzględniać również weryfikację profilu linków prowadzących do strony – ich liczbę, ale tez jakość i to, na ile naturalnie one wyglądają. Wszystko to ma na celu określenie poziomu ryzyka obecnej strategii linkowania i tego, jaka będzie optymalna droga dalszych działań.

Na tym etapie audyt może dotyczyć również konkurencji, co w niektórych przypadkach pozwoli zaadoptować część strategii SEO konkurencji do własnych celów.

Oprócz linków, w ramach badania otoczenia strony, audyt SEO powinien uwzględniać tez aktualną widoczność strony w wyszukiwarce – a także widoczność konkurencji. Zebrane w ten sposób informacje znacząco ułatwiają późniejsze działania i określanie priorytetów.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top