Nie da się ukryć, że blogosfera w naszym kraju w ostatnich latach przeżywa prawdziwy rozkwit. Stale pojawiają się twórcy, którzy poprzez konsekwentne stawianie na estetyczny wygląd i wysoką jakość treści są w stanie przyciągać do siebie czytelników. Niewątpliwie ma tutaj znaczenie charyzma blogera, która bardzo mocno pomaga i przyczynia się do jego większej popularności. Czy jednak takie działania można przenieść na bloga firmowego?
Obecnie firmy wykorzystują blogi do edukowania klientów i zwiększania popularności swojej marki. Umiejętne użycie tego narzędzia, może bardzo wiele pomóc nie tylko wizerunkowo, ale również pod względem sprzedaży.
Jakie treści powinny znaleźć się na takim blogu?
Najlepiej jest serwować czytelnikowi wyłącznie wartościowe informacje, które będą miały dla niego autentyczną korzyść. Zanim zdecydujemy się opublikować wpis, zastanówmy się jeszcze raz, czy na pewno to, co chcemy przekazać na coś się przyda odbiorcy. Nie ma sensu pisać wyłącznie o swoich produktach, jakiś drobnych wydarzeniach w firmie, czy rozpisywać się o historii naszej działalności. Tego typu treści być może są ciekawe dla nas samych, ale dla czytelnika są zupełnie bezwartościowe.
Wiedza przekazywana na blogu firmowym musi być zrozumiała dla osoby, która nie jest związana z branżą. Warto więc unikać branżowego żargonu, który nie będzie zrozumiały dla każdej osoby. Wpisy warto budować w taki sposób, żeby nikt nie miał najmniejszego problemu z ich zrozumieniem.
Czy blog firmowy pomaga w zwiększeniu sprzedaży
Odpowiednio prowadzony blog z pewnością będzie miał udział w zdobywaniu kolejnych klientów. Główna zasada marketingu mówi, że klienci kupują od tych, których znają i im ufają. Poprzez bloga można zbudować świetną relację z potencjalnymi klientami i stopniowo przedstawiać im swoje produkty. Przez bloga nie będziemy bezpośrednio sprzedawać, ale zapewnimy sobie zwiększenie rozpoznawalności marki.
Najczęstsze błędy popełniane podczas prowadzenia bloga
Przede wszystkim jest to brak systematyczności. Warto przynajmniej raz w tygodniu dodać wpis z wartościowymi poradami, czy choćby jedną wskazówką, która przyda się czytelnikowi. Kiedy publikujesz nieregularnie, to niestety budowana relacja nie jest w żaden sposób utrwalana i po pewnym czasie się rozsypie.
Kolejnym błędem jest zbyt natarczywe reklamowanie swoich usług i produktów. Oczywiście można o takich usługach wspominać w swoich wpisach, czasami dodać link itd. Jednakże, kiedy czytelnik stale będzie bombardowany przekazem reklamowym, to opuści blog i już nigdy na niego nie zajrzy bojąc się wielkich banerów reklamowych i nachalnej oferty.
Niektóre firmy boją się dzielić ze swoją wiedzą z obawy, że jakiś klient zastosuje się do wskazówek i niebawem zrobi im konkurencje. Nie trzeba się tego obawiać, bowiem w ten sposób buduje się jeszcze wiarygodniejszy obraz firmy, która otwarcie mówi ludziom o swoich działaniach i dzieli się wiedzą.
Warto więc wykorzystać ekspercką wiedzę, którą posiadają pracownicy w firmie i zaangażować ich w prowadzenie firmowego bloga. Jest to też doskonały sposób na integrację pracowników z firmą.
Artykuł przygotowała agencja marketingu internetowego: https://www.netim.pl/
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.