Domena Polska.pl należy już do Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Opublikowano: 29 maja 2014. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Rafał Galiński na swoim blogu poświęconym tematyce domenowej poinformował o zmianie abonenta domeny Polska.pl. Od wczoraj jest nim Ministerstwo Spraw Zagranicznych, od roku 2011 domena należała do Agory, wydawcy m.in. Gazety Wyborczej.

Zrzut ekranu 2014-05-28 o 16.07.49

Mam nadzieję, że jest też to szansa na przywrócenie części treści, które przez lata były gromadzone przez NASKRafał Galiński
Domena pierwotnie była administrowana przez NASK i użytkownicy na niej mogli znaleźć podstawowe informacje o kraju, historii czy najważniejsze wiadomości. W roku 2011 domena zmieniła właściciela i przeszła pod opiekę do firmy Agory, wydającej m.in. Gazetę Wyborczą i portal gazeta.pl. Decyzja ta wywołała wiele kontrowersji. O wypowiedź dotyczącą tej zmiany poprosiliśmy Rafała Galińskiego, prowadzącego iname.pl:

Bardzo dobrze się stało, że domeny polska.pl i poland.pl zmieniły właściciela. Polskie MSZ tym razem zrobiło to, co powinno. Na domenach powinien istnieć serwis, przedstawiający jak najwięcej informacji o naszym kraju, swoista wikipedia o Polsce – dla nas oraz turystów. Mam nadzieję, że jest też to szansa na przywrócenie części treści, które przez lata były gromadzone przez NASK na portalach polska.pl i poland.pl – zasoby historyczne, przyroda polski oraz Katalog Skarbów Dziedzictwa Narodowego.

Poprzedni dysponent domeny, spółka Agora nie wykorzystała komercyjnie potencjału drzemiącego w tych domenach i byc może to było przyczyną, że zrezygnowali z dzierżawy domen, a Ministerstwo Spraw Zagranicznych tym razem nie wypuściło z rąk domenowych wizytówek naszego kraju. To dopiero początek, ministerstwo powinno rozwijać oba portale ale to już inna bajka.

Obecnie pod adresem Polska.pl znajdziemy oficjalny portal promocyjny Rzeczpospolitej Polskiej.

Sylwester KozakDomena Polska.pl należy już do Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.