Dla osób nie zaznajomionych z podstawami poligrafii, wiedza na temat różnic między drukiem cyfrowym czy offsetowym może być czarną magią. Warto jednak znać podstawy, jeśli planujesz zlecić drukarni projekt – na pewno zostaniesz zapytany o wybór rodzaju druku. Czym się różni jeden od drugiego? Czy drukarnia cyfrowa jest też offsetowa? Jaki rodzaj druku potrzebujesz do swojego projektu? O tym w artykule.
Drukarnia cyfrowa – czym się zajmuje?
Drukarnia oferująca klientowi druk cyfrowy, proponuje tym samym najpopularniejszy rodzaj druku. W tym przypadku cały proces druku przypomina nieco nadruk przy pomocy drukarki laserowej – jest tylko dużo lepszej jakości i dużo szybszy. Dane przesyłane są bezpośrednio z komputera, możemy więc projekty do drukarni dostarczyć np. przy pomocy pendrive. Takie realizacje wykonywane są od ręki i mogą być korzystne cenowo nawet przy bardzo małych nakładach.
Druk offsetowy – czym się różni
W przypadku druku offsetowego mówimy o technice druku płaskiego i o specjalnie przygotowanej matrycy. Z reguły tego typu druk ma intensywniejsze kolory (choć jest to jednak mała różnica), a do tego lepiej sobie radzi na trudnych powierzchniach (np. na kartonach). Tego typu druk ma zastosowanie przy dużej ilości odbitek – przy mniejszych ilościach samo przygotowanie matrycy jest zbyt czasochłonne i kosztowne.
Jaki rodzaj druku wybrać do swojego projektu?
Zapytana o wycenę drukarnia cyfrowa JKB Print może Ci powiedzieć, że tylko druk cyfrowy będzie dobry dla Twojego projektu. Nie musi być tak w istocie i na dobry wybór wpływa kilka czynników, przede wszystkim jednak wielkość nakładu. Przy bardzo dużych nakładach, druk offsetowy wychodzi korzystniej cenowo, przy małych tylko cyfrowy jest opłacalny. Zaletą druku cyfrowego jest również możliwość personalizacji – np. zaproszeń czy kartek.
Co chcesz wydrukować?
Druk offsetowy zaczyna się opłacać dopiero przy większej ilości odbitek – zresztą większość drukarni realizuje zlecenia dopiero powyżej 250 sztuk. Jeśli zależy Ci na mniejszym nakładzie, myślisz o personalizacji, wybór drukarni cyfrowej będzie najlepszy. Reprezentujesz agencję reklamową? Jesteś wydawcą? Najlepiej jest zdecydować się na drukarnię cyfrową i offsetową jednocześnie – dzięki temu będzie w stanie realizować różne projekty, w zależności od potrzeb klienta.
Wybierz najlepszą drukarnię do swoich potrzeb. W zależności od tego, czy drukujesz sporadycznie, jednorazowo czy realizujesz projekty dla swoich klientów, potrzebujesz innej drukarni. Małe potrzeby? Drukarnia cyfrowa wystarczy w zupełności. Duże nakłady? Wybierz drukarnię, która łączy w sobie drukarnię cyfrową z offsetową.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.