Dwa miliony iPad’ów w 60 dni

Opublikowano: 1 czerwca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Dwa miliony iPad’ów. Tyle swych najnowszych urządzeń sprzedała firma Apple w ciągu dwóch miesięcy od premiery tabletu. To bardzo dobry wynik. Zwłaszcza, że poza USA sprzedawany jest dopiero od kilku dni.

Wiadomość o dwóch milionach iPad’ów pojawiła się prawie dokładnie w miesiąc po przekroczeniu granicy miliona sztuk (3 maja). Jeśli korporacja z Cupertino poradzi sobie z problemami zaopatrzenia – popyt na tablet jest bowiem większy od możliwości dystrybucji – to niedługo doczekamy się kolejnych milionów. Zwłaszcza, że w lipcu przenośny komputer pojawi się w dziewięciu, nienazwanych jeszcze, krajach, a w drugiej połowie roku – na dalszych rynkach. Wtedy zapewne zagości także do Polski, choć jak pokazuje przykład premiera Pawlaka: dla chcącego nic trudnego.

Dwa miliony iPad’ów w 60 dni 1Klienci na całym świecie doświadczają magii iPad’a i zdają się kochać ją tak bardzo jak my. Jesteśmy wdzięczni za ich cierpliwość i pracujemy ciężko by zbudować odpowiednią ilość iPad’ów dla każdego – powiedział Steve Jobs, szef Apple.

Firma z nadgryzionym jabłkiem poinformowała również, że do tej pory pojawiło się ponad pięć tys. aplikacji dedykowanych iPad’owi. Na tablecie uruchomić można również ponad 200 tys. programów dostępnych w AppStore, które przeznaczone są także dla iPhone’ów i iPod’ów Touch. Za pośrednictwem iBookstore sprzedawać zaś można swoje książki.

Warto dodać, że za tydzień, 7 czerwca, Jobs wystąpi podczas Worldwide Developer’s Conference w San Francisco. Wśród nowości, które mają zostać zaprezentowane podczas konferencji wymienia się nowy model telefonu, nową wersję przeglądarki Safari i – być może – pierwszą odsłonę nadchodzącego systemu operacyjnego. Najważniejsze punkty prezentacji zaprezentujemy oczywiście na e-biznes.pl.

Dawid ZarazińskiDwa miliony iPad’ów w 60 dni

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.